عرضه تلویزیون حاوی نقاط کوانتومی به بازار آمریکا

شرکت ویزیو تلویزیون مجهز به فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی خود را در بازار آمریکا عرضه کرد. این تلویزیون‌ها از گستردگی طیف رنگی بالایی برخوردار هستند.

شرکت ویزیو (Vizio) تلویزیون جدیدی به بازار عرضه کرده که در آن از نقاط کوانتومی استفاده شده‌است. این تلویزیون که درماه آوریل سال جاری رونمایی شده، در حال حاضر وارد بازار آمریکا شده‌است. این تلویزیون تنها در ابعاد ۶۵ اینچ بوده و در آن از آخرین فناوری تصویری شرکت ویزیو استفاده شده‌است.

بیل باکستر، از مدیران فنی شرکت ویزیو می‌گوید: «تلویزیون سری P کوانتومی کیفیت بسیار بالایی داشته و از نقطه ‌نظر زیبا شناختی در سطح بالایی قرار دارد.»

وجود فیلم‌ حاوی نقاط کوانتومی موجب شده تا پنل LCD این تلویزیون طیف گسترده رنگی را به نمایش بگذارد. در این محصول از سامانه FALD (سامانه تضعیف نوری منطقه‌ای کامل) با ۱۹۲ منطقه LED استفاده شده که موجب بهبود کنتراست و روشنایی تا ۲۰۰۰ نیت شده‌است. این تلویزیون فناوری HDR10، HLG و دالبی را نیز پشتیبانی می‌کند.

شرکت ویزیو می‌گوید که این تلویزیون به پلت‌فورم SmartCast مجهز است تا امکان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی نظیر Amazon Prime Video, Netflix,  وVudu را فراهم کند. قیمت این تلویزیون ارزان‌تر از اعلام اولیه در هنگام رونمایی است.

پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازار نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر با رشد ۲۴٫۹۶ درصدی تا سال ۲۰۲۳ به رقم ۳۸۹۳ میلیون دلار خواهد رسید. در میان نقاط کوانتومی مختلف، نقاط کوانتومی حاوی کادمیم بیشترین سهم را در حوزه‌ نمایشگر دارند و رشد این نقاط در حدود ۲۰ درصد پیش‌بینی می‌شود. در میان کشورهای جهان، منطقه‌ آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را دارد. ساخت نمایشگر در این منطقه بیشترین استفاده از نقاط کوانتومی را دارد. این در حالی است که منطقه‌ آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد را در بازار نقاط کوانتومی دارد. شرکت‌های سامسونگ و الجی بیشترین مصرف کننده نقاط کوانتومی در حوزه‌ نمایشگر هستند.

بزرگترین مصرف کنندگان این ماده نظیر شرکت‌های سامسونگ و الجی در حال تشویق شدن برای استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم هستند.