استفاده از فناوری رهاسازی هوشمند در محصولات دارویی و سلامت

شرکت نانوسفیر هلث‌ساینسز گزارشی درباره‌ی فناوری پتنت شده‌ی رهاسازی هوشمند مبتنی بر نانوذرات منتشر کرد. در این گزارش درباره‌ی دستاوردها و برنامه‌های خود برای این فناوری و استفاده از آن در محصولات آتی در بخش سلامت توضیحاتی ارائه کرده‌است.

شرکت نانوسفیر هلث‌ساینسز (NanoSphere Health Sciences) گزارشی درباره‌ی نتایج تحقیقات خود به چاپ رسانده‌است. این گزارش که پتنت آن به ثبت رسیده، درباره فناوری رهاسازی نانوذرات است.

نانوسفیر یکی از شرکت‌های فناور در حوزه‌ی سلامت است که تخصص ویژه‌ای در بخش رهاسازی کنترل شده و سریع عوامل درمانی دارد. این شرکت از نانوذرات هوشمند برای رهاسازی این ترکیبات استفاده می‌کند. نانوسفیر قصد دارد فرصت‌های تازه‌ای در بخش داروسازی و رهاسازی مواد مغذی در بازار سلامت و مراقبت‌های پوستی ایجاد کند.

در این گزارش آمده‌است که نانوسفیر می‌تواند اثربخشی ترکیبات کانابینوئید (مواد موجود در شاهدانه) را افزایش دهد. این سیستم می‌تواند دوام دارو را افزایش و اثربخشی آن را ارتقا دهد، به‌طوری که با دوز کمتر و دقت بیشتر، ترکیبات زیست‌فعال وارد بدن شده و در جریان خون به نقطه‌ی مورد نظر می‌رسند. این ترکیبات زیست‌فعال با استفاده از این سامانه می‌توانند به‌صورت مستقیم گیرنده‌ها را هدف قرار داده و اثرات جانبی منفی را به حداقل برسانند.

نانوسفیر قصد دارد تا حوزه‌ی کانابینوئید را گسترش داده و از این فناوری به‌عنوان پلتفورمی برای ارائه‌ی محصولات جدید استفاده کند. این شرکت در حال حاضر در کلرادو فعالیت داشته و قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ دامنه‌ی فعالیت‌های خود را به کالیفرنیا و آریزونا بکشاند. نانوسفیر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ در کانادا و شش ایالت دیگر آمریکا فعال خواهد شد.

یکی از بخش‌های این گزارش، ارائه‌ی داده‌های مربوط به بازار محصولات مبتنی بر کانابینوئید است. در این گزارش بازار و فروش این محصولات در آمریکا طی سال‌های گذشته آمده و همچنین درباره‌ی بازار آتی این فناوری نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته‌است.