برگزاری مرحله سوم نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو

مرحله سوم نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری‌نانو از تاریخ دهم الی بیستمشهریورماه سال جاری با حضور ۳۰ نفر از برگزیدگان نهایی، در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در حال برگزاری است.

پس از برگزاری مرحله اول و دوم نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ۳۰ نفر از منتخبین، وارد مرحله سوم به عنوان مرحله نهایی المپیاد شدند مراسم اختتامیه این دوره، روز سه شنبه بیستم شهریورماه با معرفی برترین‌هابرگزار خواهد شد.شایان ذکر است در این مرحله، برگزیدگان در قالب گروه‌های سه نفره زیر نظر ده نفر از اساتید خبره این حوزه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به صورت عملی پرداخته‌اند.

در مرحله سوم المپیاد فعالیت‌هایی نظیر انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام آزمون های  علمی با موضوع گوگردزدایی از نفت؛ برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه، برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو؛ آموزش‌های شیوه ارایه، نوشتن گزارش‌کار و مقاله‌نویسی علمی در حال انجام است که در نهایت آزمون کتبی و شفاهی به صورت ارائه گروهی از شرکت‌کنندگان گرفته خواهد شد.

استان‌های خراسان رضوی با هفت نفر و مازندران با پنج نفر، بیشترین سهم را در میان برگزیدگان دارند. آذربایجان شرقی با چهار دانش آموز، بوشهر با سه ، کردستان و هرمزگان هرکدام با دو و استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، کرمانشاه و یزد هرکدام با یک دانش آموز  در مرحلۀ نهایی المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو حضور دارند.

گفتنی است، بنیاد ملی نخبگان پس از هشت دوره برگزاری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، امسال این رویداد را مورد تایید و حمایت خود قرار داده است. بر این اساس برگزیدگان دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات این بنیاد بهره‌مند شوند. همچنین برگزیدگان ادوار مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو عضو شوند و به فعالیت‏هایشان در حوزه فناوری نانو ادامه دهند. این کانون با هدف توانمندسازی و ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن اعضا، پشتیبان آنها خواهد بود.