نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه‌ی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، با حضور مدیر دبیرخانه و مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو، همچنین مدیر باشگاه دانش‌آموزی نانو در تهران برگزار شد.

مراسم اختتامیه‌ی نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ با حضور دکتر علی‌محمد سلطانی- مدیر دبیرخانه‌ی ستاد توسعه‌ی فناوری نانو- دکتر عماد احمدوند- مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو- دکتر محمدعلی کیانی و دکتر سلمان طاهری- اعضای هیات علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران– مهندس محمدرضا زارعی- مدیر باشگاه نانو- و دانش‌آموزان برگزیده‌ی المپیاد دانش‌آموزی در سالن حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد.

آقای زارعی- مدیر باشگاه نانو- ضمن خوشامدگویی به مهمانان، درباره‌ی فرایند اجرای نهمین دوره‌ی المپیاد دانش‌آموزی نانو صحبت کرد و ویژگی بارز این دوره را سه مرحله‌ای شدن آن بیان کرد و افزود: «این اقدام سبب گزینش بهتر افراد شایسته برای حضور در مرحله‌ی عملی المپیاد نانو گردید.»

آقای دکتر سلطانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین و تشکر از زحمات باشگاه دانش‌آموزی نانو، گفت: «هدف از همه این فعالیت‌های ترویجی، پیشرفت کشور است. این فعالیت‌ها ابزارهایی هستند تا موجب تقویت فرد شوند و به پیشرفت کشور کمک کنند.»

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل پیشرفت نیروی انسانی است، افزود: «در کلاس و دانشگاه، دانش را یاد می‌گیریم ولی نیاز به مهارت‌های نرم هم داریم، مانند مهارت خوب صحیت کردن، خوب گوش دادن، کار گروهی و غیره که یکی از دستاوردهای این دوره برای شما تمرین کار گروهی بود.»

مدیر دبیرخانه ستاد نانو با طرح این سؤال که «نیروی انسانی در زمینه‌ی نانو چه باید بکند؟» اظهار داشت: «کشور ما نیاز به شرکت‌هایی در این زمینه دارد که بدرخشند. حتماً تعدادی از شما در آینده مدیران و کارمندان این شرکت‌های توانمند خواهید شد. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی در این حوزه در کشور فعال هستند و محصولات خود را به خارج از ایران نیز صادر می‌کنند؛ مانند نانوالیاف، دستگاه پوشش‌های سخت، رنگ‌هایی با خواص خاص و غیره.» دکتر سلطانی در پایان افزود: «هر شخص برای پیشرفت کشور باید دارای چهار ویژگی دانش، مهارت، اخلاق و اعتماد به نفس باشد.»

در این مراسم از استان‌ها، دبیرخانه‌ها و نهادهای ترویجی برتری که در برگزاری آزمون مرحله‌ی اول این دوره از المپیاد دانش‌آموزی نانو مشارکت فعال داشتند، تقدیر و تشکر شد. در پایان ضمن تقدیر از اساتید و پشتیبان‌های علمی دوره، مدال‌آوران نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

اسامی مدال‌آوران به همراه شهر و استان محل سکونت در جداول زیر آمده است.

filereader.php?p1=main_b6d767d2f8ed5d21a

filereader.php?p1=main_182be0c5cdcd5072b