هایر از نانوغشاء در سامانه‌های خنک‌کننده استفاده می‌کند

براساس قراردادی که میان شرکت هایر و دایس آنالیتیکس منعقد شده، قرار است شرکت هایر از نانوغشای شرکت دایس در سیستم‌های خنک‌کننده‌ی خود استفاده کند.

شرکت هایر (Haier)، تولید کننده‌ی کولرهای گازی، به‌تازگی قراردادی با یکی از شرکت‌های فناوری‌ نانوی آمریکا منعقد کرده‌است. این قرارداد، دریافت لیسلنسی برای تولید محصولی در بخش خنک‌کننده با شرکت دایس آنالیتیکس است. این محصول PolyCool نام دارد که سامانه‌ی برج خنک کننده بوده و در آن از نانومحصول شرکت دایس استفاده شده‌است.

در ماه جولای سال ۲۰۱۷ شرکت دایس اولین قرارداد خود را براساس توافق‌نامه‌ی لیسانس انحصاری چند ساله با هایر امضاء کرد. براساس آن قرارداد، شرکت هایر می‌تواند از نانومواد Aqualyte شرکت دایس برای یخچال‌های خود استفاده کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، سامانه‌ی متراکم کننده PolyCool قرار است جایگزین سامانه‌ی فعلی شرکت هایر شود که مصرف انرژی بالایی داشته و قطعات آن شکننده است. با این جایگزینی، کارایی محصولات هایر افزایش می‌یابد و علاوه بر عملکرد، طول عمر آنها نیز بهبود می‌یابد. طبق اطلاعات منتشر شده، این فناوری به تجاری‌سازی بسیار نزدیک شده‌است.

PolyCool مصرف انرژی کمی داشته و هزینه‌های نگهداری آن اندک است و می‌تواند با هزینه‌ی پایین در برج‌های خنک‌کننده استفاده شود. این سامانه برای فرآیندهای صنعتی و تولید انرژی قابل استفاده است.

غشای Aqualyte مانع از رهاسازی میکروب‌های خطرناک شده و بازار جدیدی برای هایر ایجاد می‌کند. این فناوری از نظر ابعاد، کوچکتر از سیستم‌های خلاء بالای رایج است. یکی از ویژگی‌های این فناوری، وجود خاصیت ضدجلبک است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون دغدغه‌ی زیست‌فیلم‌ها از این سیستم استفاده کند.