ساخت ویلچر بسیار سبک و مستحکم با گرافن

ویلچر بسیار سبکی توسط شرکت کوچال ساخته شده که ۳۰ درصد سبک‌تر از مدل‌های کربنی بوده و ۲۰ درصد مستحکم‌تر از آنها است. در این ویلچر از گرافن استفاده شده‌است.

شرکت سوئیسی کوچال (küschall) اقدام به ساخت ویلچر بسیار سبکی کرده که در آن از گرافن استفاده شده‌است.

این شرکت مدعی است که ویلچر تولید شده سبک‌ترین ویلچر جهان است. کوچال از مواد مورد استفاده در صنعت هوافضا برای تولید چارچوب ۱٫۵ کیلوگرمی این ویلچر استفاده کرده است، چارچوبی که ۳۰ درصد از مدل‌های کربنی کلاسیک سبک‌تر و ۲۰ درصد مستحکم‌تر است.

برای ساخت این ویلچر، کوچال از شبه‌فلزی موسوم به گرافن استفاده کرده است که مستحکم‌ترین ماده ساخت بشر است. این ماده ۲۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد و ۱۰ برابر سخت‌تر از الماس است و در عین حال بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است. گرافن از یک لایه اتمی کربن تشکیل شده که ساختاری شبکه‌ای هگزاگونال دارد.

با تولید این ویلچر به افرادی که معمولا در ۱۰-۱۵ سال اول استفاده از این وسیله آسیب می‌بینند کمک می‌شود. ۵۰ تا ۷۰ درصد کاربران ویلچر معمولا توسط این ابزار دچار جراحت می‌شوند.

آندره فانگویرو، طراحی صنعتی این ویلچر و مدیر این پروژه، با تولیدکننده فرمول ۱ همکاری دارد تا از گرافن برای بهبود محصولات این صنعت استفاده کند.

این ویلچر به‌صورت حرف x طراحی شده‌است تا حفظ تعادل بهتری داشته باشد و عملکرد آن افزایش یابد. این ویلچر به‌گونه‌ای طراحی شده تا در مقابل هر حرکتی پاسخ سریع داشته باشد.

این ویلچر دارای یک صندلی مخصوص است که امکان تنظیم آن با کمربندی کوچک وجود دارد همچنین بالشی روی آن قرار گرفته که به راحتی می‌توان آن را تنظیم کرد.