سرمایه‌گذاری شرکت خطر‌پذیر در حوزه‌ی فناوری‌ نانو

شرکت کی‌پی‌ان ونچرز ۱۱۷ میلیون یورو برای توسعه‌ی ادوات مبتنی بر فناوری‌ نانو و ICT سرمایه‌‌گذاری کرده‌است. این بودجه در اختیار مؤسسه‌ی Imec قرار گرفته‌است.

شرکت کی‌پی‌ان ونچرز (KPN Ventures) در حوزه‌ی فناوری‌ نانو و ICT اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌است. این شرکت مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو برای توسعه‌ی ادوات و سخت‌افزارهای حوزه‌ی فناوری‌ نانو و ICT در اختیار مؤسسه‌ی Imec در بلژیک قرار داده‌است.

Imec یک مؤسسه‌ی بلژیکی است که با همکاری شرکت‌های خصوصی در حوزه‌های نیمه‌هادی، حسگری، هوش‌ مصنوعی، علوم زنده و فناوری دیجیتال فعالیت دارد. فناوری‌های نوآورانه‌ی این مؤسسه برای حوزه‌های مختلف نظیر شهرهای هوشمند، صنعت انرژی و سلامت استفاده می‌شود.

این سرمایه‌گذاری از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و علاوه‌بر بخش خصوصی، دولت فنلاند نیز از این پروژه حمایت مالی می‌کند. از زمانی که این پروژه آغاز شد، مؤسسه‌ی Imec راهبرد ایجاد ارتباط بین‌المللی با شرکت‌های مختلف را در پیش گرفته و شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، BNP Paribas Fortis, Applied Materials, SK Hynix, Philips, Brabant و برخی سرمایه‌گذارهای بلژیکی را به سوی خود جلب کرده‌است.

در میان سرمایه‌گذارانی که اخیراً در این مؤسسه‌ سرمایه‌گذاری کردند، شرکت‌هایی نظیر بیمه بلفیوس، شرکت‌های فنلاندی PMv و شرکت کی‌پی‌ان ونچرز به چشم می‌خورند.

Imec یک مرکز تحقیقاتی در بلژیک است که تنها یک ساعت با آنتورپ در لوون فاصله دارد. بیش از ۳۰۰۰ نفر از سراسر جهان در این مرکز کار می‌کنند. در مدت ۳۲ سال فعالیت، بیش از ۳۰ شرکت از این مرکز انشعاب یافته‌ که در حال حاضر روی کسب و کارهای مختلف نظیر تحقیقات در حوزه‌ی مغز، ادوات پوشیدنی، تصویربرداری مادون قرمز و فناوری‌ نانو فعالیت دارند.