مشارکت نانوآریسا پوشش در ساخت سازه‌های ساحلی بندرانزلی

شرکت نانو آریسا پوشش اخیرا موفق به عرضه رنگ نانویی خود به یک شرکت فعال در حوزه راه و ساختمان شد. استفاده از فناوری نانو بهبود صد و پنجاه درصدی عملکرد رنگ‌های ضد خوردگی این شرکت را در پی داشته است؛ این قابلیت موجب شده تا شرکت جنرال مکانیک از رنگ‌های نانویی آریسا پوشش به منظور محافظت از سازه‌های ساحلی بندرانزلی استفاده کند.

امروزه تقریبا همه صنایع با پدیده‌ای مخرب با نام خوردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. این معضل در مناطق مرطوب به ویژه مناطق ساحلی بسیار جدی‌تر است. یکی از راه‌های رایج جهت مقابله با خوردگی سازه‌ها در مناطق مختلف، استفاده از انواع رنگ‌های ضد خوردگی است. در سال‌های اخیر فناوری نانو قابلیت رنگ‌ها را در مبارزه به خوردگی ارتقا داده و صنعت تولید رنگ را بیش از پیش فعال کرده است.

سعادت، عضو هیات مدیره شرکت نانو آریسا پوشش هدف از تأسیس این شرکت را غلبه بر مشکلات مرتبط با پدیده خوردگی در صنایع داخلی عنوان کرد و افزود: «بیش از دو سال است که شرکت نانو آریسا پوشش تأسیس شده و در پارک علم و فناوری گیلان واقع در شهر رشت مستقر است. ما در طی دو سال فعالیت این شرکت موفق به سنتز نانوموادی شدیم که نهایتا منجر به تولید نانورنگ های ضد خوردگی شد. شرکت ما تا کنون موفق به دریافت دو گواهی نانومقیاس برای دو محصول خود شده است. در حال حاضر با چندین شرکت تولیدکننده قطعات خودرو از جمله شرکت لاستیک گیلان همکاری صنعتی داریم و محصولات خود را به آن‌ها عرضه می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «شرکت ما اخیرا موفق به عرضه رنگ‌های ضد خوردگی خود به شرکت جنرال مکانیک شده است. شرکت مذکور یک شرکت بزرگ فعال در زمینه ساخت سازه‌های عمران ساحلی و راهسازی است و در حال حاضر ساخت سازه‌های ساحلی اسکله و موج‌شکن در بندرانزلی را پیگیری می‌کند. جنرال مکانیک به منظور محافظت سازه‎‌های ساحلی از خوردگی اقدام به خرید نانورنگ‌های ضد خوردگی تولیدی نانو آریسا پوشش کرده است.»

شرکت نانو آریسا پوشش با هدف افزایش سبد محصولات نانویی خود تحقیقات خود را به منظور تولید نانورنگ‌های ضد خراش، نانورنگ‌های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش و نانورنگ‌های آنتی استاتیک آغاز کرده و پیگیری می‌کند.

لازم به ذکر است ۳۹ درصد از فروش محصولات فناوری نانو در سال گذشته مربوط به بخش نانوپوشش های سخت صنعتی بوده است و شرکت یارنیکان صالح سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

نانوآریسا پوشش ۲۱ لغایت ۲۴ مهر ماه ۹۷ میزبان صنعت‌گران، علاقه‌مندان و فعالان صنعتی در محل یازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو خواهد بود.