مهامکس، پلت فرمی در جهت توسعه‌ی خدمات آزمایشگاهی

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو خدمت جدیدی را با نام مهامکس و در قالب یک پلت فرم به سبد خدماتی خود افزوده است. در این خدمت، مراحل صفر تا صد انجام آزمایش بدون نیاز به حضور مشتری انجام می‌گردد. خدمات مشاوره‌ای و تحلیل نتایج از دیگر قابلیت‌های این پلت فرم است.

پلت‌فرم mahamax با بهره‌گیری از متخصصین و کارشناسان پژوهشی، در راستای تعامل بیشتر با صنعتگران و تسهیل خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای اقدام به ارائه خدمات آزمایشگاهی پیشرفته با همکاری مراکز معتبر پژوهشی و آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی نموده است. هدف این مجموعه فراهم نمودن دسترسی سریع، آسان و ارزان به خدمات آنالیز و مشخصه‌یابی مواد شیمیایی و استفاده از مشاوره‌های تخصصی در جهت ارتقاء کیفیت تحقیقات صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی به منظور دست‌یابی به فناوری‌های جدید، انجام پژوهش‌های کاربردی، منظم و دارای برنامه است.

یکی دیگر از خدمات این مجموعه، ایجاد تعامل مناسب با دانشگاه های معتبر دنیا به منظور دریافت برخی از خدمات آنالیز که در داخل کشور با کمبود آنها مواجه هستیم و همچنین دریافت استانداردهای بین‌المللی و گواهینامه‌های معتبر است. همچنین ایجاد تعامل مناسب با کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به آنها از دیگر خدماتی است که این مجموعه توانایی ارائه آن را دارد.

در واقع مهامکس را می‌توان یک پلت‌فرم استفاده غیرحضوری از خدمات آزمایشگاهی نامید. با استفاده از این پلت‌فرم می‌توان انواع خدمات آزمایشگاهی را به صورت غیرحضوری دریافت کرد. بدین صورت که نمونه پس از دریافت از مشتری جهت انجام آزمون به آزمایشگاه مربوطه ارسال شده و نتایج آزمون‌ها در اسرع وقت برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود. در این بین مشتری می‌تواند از خدمات مشاوره‌ای و همچنین خدمات تحلیل نتایج آزمون‌ها نیز بهره‌مند گردد. پلت‌فرم مهامکس هم اکنون با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اداره می‌شود.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سال ۹۶ بالغ بر دو میلیون و سیصد هزار خدمت ارائه کرده و از این راه رقمی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو به دنبال معرفی پلت‌فرم مهامکس، تعامل با مجموعه‌های دیگر و گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های خود است.