با وجود کانون پتنت ایران با خیال راحت اختراع ثبت کنید!

غرفه کانون پتنت ایران یکی از غرفه‌های فعال در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو است که خدمات خود را در حوزه ثبت اختراع، مالکیت فکری و حتی تجاری‌سازی محصولات نانویی ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش نیازهای ورود محصولات دانش بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی، اطمینان از حفاظت و حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌هاست. این امر با روند روز افزون جهانی‌سازی و افزایش قابل توجه تعاملات و همکاری‌های فناورانه از اقصی نقاط جهان اهمیتی بیش از پیش یافته است. از این رو، نظام‌های مالکیت فکری و به ویژه سامانه ثبت اختراع برای ثبت رسمی این دستاوردها و احراز مالکیت افراد و نوآوری‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد و توسعه یافته است.

شرف‌الدین یکی از همکاران کانون پتنت ایران، ضمن معرفی اجمالی این کانون در تشریح فعالیت‌های آن گفت: ‌«کانون پتنت ایران از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده و وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.  این کانون در زمینه ثبت اختراعات خارجی و داخلی با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تعامل و همکاری داشته و صفر تا صد فرایند ثبت اختراع، از مراحل اولیه ثبت درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی مربوطه را  بر عهده می‌گیرد.»

وی در ادامه افزود: ‌«عمده فعالیت‎‌های خدماتی کانون پتنت ایران در زمینه مالکیت فکری، مراحل عملی مربوط به ثبت اختراع داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت آشنایی مخاطبان با مفاهیم کلی مالکیت فکری و همچنین برگزاری دوره‌های پیشرفته‌تر مانند درفت‌نویسی و توانمندسازی داورها برای داوری اختراعات داخلی است. »

از آغاز فعالیت کانون پتنت ایران تا کنون قریب به ۱۵۰۰ پرونده جهت ثبت اختراع خارجی به این مجموعه ارجاع داده شده که بیش از ۳۰۰ مورد از آن‌ها در دفاتر بین‌المللی به ثبت رسیده است.

کانون پتنت ایران در سال های اخیر توانسته علاوه بر خدمات در حوزه ثبت اختراع، محققان را در حیطه تجاری‌سازی و تولید صنعتی محصولات و اختراعاتشان یاری کند.

غرفه کانون پتنت ایران در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو مورخ ۲۱ الی ۲۴ مهرماه ۹۷ پذیرای مخترعین و فناوران حوزه نانو است.