باشگاه دانش‌آموزی نانو، رونمایی از فعالیت‌های جدید

باشگاه دانش‌آموزی نانو در حالی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو حضور دارد که تغییرات مثبتی در رویکرد خود ایجاد کرده و از فعالیت‌های جدیدی رونمایی کرده است.

باشگاه دانش‌آموزی نانو امسال با رویکردی متفاوت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو شرکت کرده است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان در محل غرفه، برگزاری نمایشگاه نقاشی، داستان‌نویسی و عکاسی با موضوع فناوری نانو، نمایش و معرفی محصولات نانویی تجاری‌سازی شده به دانش‌آموزان بازدید‌کننده و برگزاری تورهای نمایشگاه‌گردی برای مدارس با همکاری کانون برگزیدگان فناوری نانو از اقدامات مثبت باشگاه دانش‌آموزی نانو در نمایشگاه یازدهم است.

در بخشی از غرفه باشگاه دانش‎آموزی نانو کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در خلال آن از کیت‌های آموزشی و وسیله‌های کاربردی از جمله سطوح آبگریز، عایق صوت و قلم رسانا جهت معرفی کاربردهای فناوری نانو استفاده می‌شود.

در قسمتی دیگر از غرفه باشگاه دانش‌آموزی نانو به منظور تقویت روحیه خودباوری از محصولات نانویی تجاری‌سازی شده  رونمایی شده تا دانش آموزان به این باور برسند که فناوری نانو فقط یک علم نیست و به مرحله کاربرد نیز رسیده است.

برگزاری گسترده‌تر تورهای نمایشگاه‌گردی ویژه مدارس از دیگر تغییرات مثبت غرفه باشگاه دانش‌آموزی نانو نسبت به غرفه سال گذشته است. تورهای نمایشگاه‌گردی در گروه‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره توسط نفرات فعال کانون برگزیدگان نانو اجرا شده و مبانی فناوری نانو برای دانش‌آموزان تشریح می‌شود.

شایان ذکر است، کانون برگزیدگان متشکل از نفرات منتخب جشنواره‌ها و المپیادهای دانش‌آموزی نانو است که از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو برخوردار می‌شوند. این نفرات پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی می‌توانند از حمایت‌های مالی ستاد جهت برگزاری دوره‌های ترویج فناوری نانو در مدارس استفاده کنند.

غرفه باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو ۲۱ لغایت ۲۴ مهرماه ۹۷ در محل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، میزبان علاقه‌مندان به بازدید از توانمندی‌های نانویی دانش‌آموزان است.