شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات، مشتریان پر و پا قرص نانوپوشش‌ها

چند شرکت تولیدی شیرآلات و تولیدی کاشی و سرامیک پس از خرید تجهیزات لایه نشانی در خلأ از شرکت دانش بنیان یارنیکان صالح، حال به مشتریان پر و پا قرص نانوپوشش‌ها تبدیل شده‌اند.

شرکت‌های تولیدی شیرآلات ادرینا، کلارپویا و شودر و همچنین مجموعه‌های تولیدی کاشی و سرامیک نگارستان و آراسرام با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، موفق به استفاده از نانوپوشش‌ها برای محصولات خود شده‌اند. تبادل فناوری در حوزه نانوپوشش‌ها به یکی از حجیم‌ترین بازارهای مالی حوزه فناوری نانو بدل شده است.

صالحی، کارگزار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه نانوپوشش‌ها در رابطه با شروع و ادامه فعالیت خود در این حوزه گفت: « با توجه به اهمیت نانوپوشش ها در بازار نانو و به منظور تقویت این حوزه، به کمک سایر همکاران در ستاد نانو نشست‌هایی کاملاً تخصصی را با حضور تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ترتیب دادیم. پس از برگزاری نشست، پیگیری‌هایی در راستای فراهم‌آوری بستری برای تبادل فناوری انجام شد و شیرآلات ادرینا به عنوان اولین شرکت، دستگاه لایه‌نشانی در خلأ را از شرکت یارنیکان صالح به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.»

وی ادامه داد: « شرکت تولیدی شیرآلات بهداشتی ادرینا از دستگاه خریداری شده جهت اعمال پوشش‌های طلایی رنگ استفاده کرد و پس از کسب نتایج اقتصادی قابل قبول، قرارداد دوم را برای خریداری دستگاه دوم با شرط ایجاد رنگ رزگلد به امضا رساند. شرکت یارنیکان صالح هم با توسعه فناوری اعمال پوشش با شرایط درخواستی، موفق به فروش دستگاه دوم به شرکت شیرآلات ادرینا شد.»

صالحی خاطرنشان کرد: « پس از این تجربه موفق، سایر شرکت‌ها از جمله شرکت شیرآلات کلارپویا و پس از آن شرکت شودر و همچنین دو شرکت تولیدی کاشی و سرامیک جهت خرید تجهیزات لایه‌نشانی پا پیش گذاشتند که در این راستا موفق شدیم چندین قرارداد دیگر را برای تبادل فناوری به امضا برسانیم. از ابتدا تا کنون ما موفق شدیم تعداد ۸ دستگاه از تجهیزات لایه‌نشانی در خلأ را به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان به متقاضیان ارائه کنیم.»

شایان ذکر است حوزه نانوپوشش‌ها یکی از بالاترین حجم فروش در بازار محصولات صنعتی نانویی را در کشور داراست.