فناوری نانو محور رشد کشور

در آخرین روز از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان از نمایشگاه بازدید کردند. وی در این دیدار خاطر نشان کرد هر کشوری بر اساس فناوری و صنعت جهش بالایی داشته مثلا کره جنوبی با چند شرکت بزرگ لوازم خانگی شناخته می شود. با توجه به جایگاه ایران در عرصه تولید محصولات فناوری نانو می توان این حوزه را محور رشد کشور قرار دهیم.

سعیدی کیا در مورد حوزه‌های مورد نیاز بنیاد مستضعفان و جانبازان در حوزه فناوری نانو گفت: بنیاد به لحاظ حجم اقتصادی خیلی بزرگ نیست اما تنوع تولیدات آن زیاد است و در حوزه‌های مختلف مثل صنعت، دامداری و کشاورزی و بخش خدمات فعالیت می کند. این نمایشگاه برای من و همکارانم بسیار جالب بود و می توانیم از محصولات مختلفی برای بهینه‌سازی حوزه کاری خود استفاده کنیم. به همین دلیل اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کردیم.
محصولات نانویی ارایه شده بسیار متنوع بودند و همین که توانستیم با استفاده از توان دانشمندان در یک محصول با هزینه کم ارزش افزوده ایجاد کنیم بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال ظروف بسته بندی مواد غذایی که عمر نگهداری آنها را افزایش می دهد برای صادرات بسیار کاربردی و مفید است زیرا با طولانی شدن زمان صادرات امکان فساد مواد غذایی وجود دارد.
وی ادامه داد بنیاد مستضعفان و جانبازان در راستای محرومیت زدایی در روستاها ساخت و ساز می کند بر همین اساس علاوه بر محصولات مرتبط با ساختمان سازی، دستگاه تصفیه کننده آب شرب روستایی نیز قابل توجه بود. در روستاهای کشور علاوه بر کمبود آب بعد از مدتی مزه آب شور مزه میشود که تجهیزات تصفیه آب ساخته شده از فناوری نانو آلودگی‌هایی مثل نیترات و آرسنیک را از بین می برد.در کل نمایشگاه خوبی بود و امیدوارم کار توسعه پیدا کند.
وی در ادامه افزود: نکته دیگری که در نمایشگاه جلب نظر می کرد جوان بودن تولید کنندگان بود و همگی زیر ۳۵ سال بودند و همین جوانان کاردان و مسلط به علم موجب رشد کشور می‌شوند.
سعیدی کیا در پایان خاطرنشان کرد بنیاد مستضعفان و جانبازان در زمینه فیلترهای صنعتی با شرکت دانش بنیان قرارداد دارد و قراردادهای تجاری بیشتری از محصولات نانویی منعقد خواهد کرد