توسعه افق فناوری توانا، صادرکننده علوم نانوی ایرانی

شرکت توسعه افق فناوری توانا موفق شده با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی مرتبط با فناوری نانو، فناوری نانو را به صورت بین‌المللی آموزش دهد. چین، هند، عمان و اندونزی از کشورهای هدف صادرات محصولات و خدمات آموزشی فناوری نانوی ایرانی هستند.

امروزه فناوری نانو سهم بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که در این میان تربیت نیروی انسانی متخصص، نقش ویژه‌ای دارد. مجموعه توانا با بیش از ده سال سابقه در حوزه آموزش فناوری نانو به دانش‌آموزان در سطح ملی و بین‌المللی توانسته است آموزش و پژوهش فناوری پیشرفته نانو را برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر و ملموس نماید.

اسلامی پور، مدیر عامل شرکت توسعه افق فناوری توانا، مأموریت این شرکت را آموزش و ترویج فناوری نانو در حوزه بین‌الملل عنوان کرد و افزود: « این شرکت در سال ۹۳ تأسیس شد و در حال حاضر با پشتوانه تجربه ده ساله در باشگاه دانش‌آموزی نانو، فعالیت می‌نماید و هدف این شرکت تحقق بحث صادرات در حوزه خدمات و آموزش فناوری نانو است.»

وی در ادامه افزود: « ما در این چند سال فعالیت، در کشورهای مختلفی از جمله هند، اندونزی، ترکیه و عمان کارگاه‌های آموزش فناوری نانو برگزار کرده و در جلسات و نمایشگاه‌های مرتبط مشارکت داشته‌ایم. ماحصل این فعالیت‌ها قراردادی پنج ساله در زمینه صادرات بسته‌های آموزشی فناوری نانو است که با یک شرکت چینی منعقد شده،  همچنین یک قرارداد دیگر با یک شرکت عمانی به امضا رسانده‌ایم که به موجب آن یک پورتال آموزشی در کشور عمان راه‌اندازی خواهیم کرد و در حال مذاکره برای راه‌اندازی پارک فناوری نانو در شهر شانگهای چین نیز هستیم.»

شرکت توسعه افق فناوری توانا، ۲۱ الی ۲۴ مهرماه ۹۷، در محل یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو میزبان علاقه‌مندان به مباحث آموزشی فناوری نانو است.