ارائه‌ی بتن تقویت‌شده با فناوری ‌نانو

یکی از شرکت‌های فعال حوزه‌ی بتن، با استفاده از فناوری‌ نانو بتن جدیدی تولید کرده که خواص بهتری نسبت به بتن‌های رایج دارد. برای استفاده از این بتن نیاز به اتصالات سیمی نیست؛ در نتیجه هزینه و زمان انجام کار کاهش می‌یابد.

گروه ساختمانی سینکلیر (Sinclair Construction Group) سامانه‌ی بتن بدون سیم موسوم به MEGASLAB™ را راه‌اندازی کرده‌است. این فناوری از فرمولاسیون پتنت‌شده‌ای برخوردار است که در آن از فناوری ‌نانو استفاده شده‌است. در این فرمولاسیون نیاز به استفاده از اتصال سیمی نیست و در نتیجه هزینه‌ی کار کاهش می‌یابد.

اتصالات سیمی موجب افزایش هزینه‌ و زمان انجام کار می‌شوند؛ بنابراین نیاز به فرآیند نگهداری پیچیده‌ای است که در نهایت تمام این مشکلات منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود. برای استفاده از بتن‌های رایج نیاز به ادوات و تجهیزاتی است که فرآیندهای ساختمانی را به شدت محدود می‌کند.

مگااسلب با بهره‌مندی از فناوری ‌نانو، بی‌نیاز از این نوع اتصالات بوده و ساختار بتنی با دوامی ایجاد می‌کند. استحکام کششی در این نوع بتن‌ها نسبت به بتن‌های رایج افزایش یافته است.

جیسون آدام، مدیرعامل شرکت سینکلیر و ابداع کننده‌ی سیستم مگااسلب، می‌گوید: « من مطمئنم که استفاده از این فناوری می‌تواند انقلابی در صنعت بتن ساختمانی ایجاد کند. تیم تحقیقاتی شرکت ما با انجام آزمون‌های متعدد موفق به توسعه‌ی محصولی نوآورانه شده‌است. من به عملکرد این محصول ایمان داریم و برای استفاده از آن ده سال خدمات پس از فروش را تضمین می‌کنم.»

معرفی مگااسلب تحول بزرگی در صنعت بتن است که کاربردهای متعددی برای آن متصور می‌شود. اخیراً استفاده از آن در پروژه‌ای آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی در پروژه‌های متعددی از آن استفاده شود. مگااسلب یک فناوری تغییر دهنده‌ی روندها در صنایع ساختمانی است. این فناوری توسط گروهی از متخصصان حوزه‌ی بتن طراحی و تولید شده‌است. ارائه‌ی چنین محصولی به بازار ماحصل تلاش‌های این گروه به‌منظور تولید فناوری جدیدی است که قادر به معرفی نسل جدیدی از بتن در صنعت ساختمانی باشد.