هواوی به‌دنبال توسعه‌ی بازار نانوحافظه

شرکت هواوی اعلام کرد که به‌دنبال تبدیل نانوحافظه به استاندارد بازار تلفن همراه است. در واقع هواوی قصد دارد فناوری‌ نانوحافظه‌ی خود را در بازار رواج دهد تا این فناوری در تلفن‌های همراه دیگر شرکت‌ها نیز استفاده شود.

شرکت هواوی اعلام کرد که قصد دارد نانوحافظه‌‌ را به‌عنوان استاندارد صنعت تولید تلفن همراه تبدیل کند. این شرکت اخیراً سری جدیدی از تلفن‌های همراه خود را با نام میت ۲۰ معرفی کرده‌است که حافظه‌های آن‌ها بسیار کوچکتر از کارت‌های حافظه میکروSD است. هواوی در حال رایزنی با دیگر تولیدکننده‌ها درباره‌ی چشم‌انداز این فناوری است.

اخیراً شرکت هواوی کارت حافظه‌ای تولید کرده که به زودی آن را وارد بازار خواهد کرد و این فناوری را در اختیار دیگر شرکت‌ها نیز قرار خواهد داد. سخنگوی این شرکت در لندن در رونمایی از تلفن همراه جدید هواوی یعنی میت ۲۰ اظهار امیدواری کرد که نانوحافظه‌ها به استاندارد جدید صنعت ساخت تلفن همراه تبدیل شوند.

شرکت هواوی در حال حاضر پتنت‌های مربوط به این نوع نانوحافظه را به ثبت رسانده‌است، حافظه‌هایی که از میکروSDها کوچکتر و البته دارای ظرفیتی مشابه با این حافظه‌ها هستند. این نانوحافظه‌ی جدید ابعادی در حد نانوسیم‌کارت داشته و می‌توان آن را درون اسلات دستگاه میت ۲۰ قرار داد؛ فناوری که توسط شرکت هواوی پتنت شده‌است.

هواوی اعلام کرده که در حال حاضر کارت‌های نانوحافظه توسط هواوی ساخته می‌شوند، اما در آینده دیگر تولیدکنندگان نیز امکان تولید آن را خواهند داشت. سخنگوی شرکت هواوی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر شرکت‌ها برای پذیرش این فناوری ترغیب شده‌اند؟ گفت:«بله، در آینده جزئیات مربوط به این موضوع منتشر می‌شود.»

این نانوحافظه امکان انتقال اطلاعات با سرعت ۹۰ مگابایت و ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت را داراست. هواوی این امکان را ایجاد کرده که این نانوحافظه بتواند با ادواتی که با حافظه‌های SD و میکروSD کار می‌کنند، انطباق داشته باشد که این موضوع موجب پذیرش سریع این فناوری خواهد شد.

برای هواوی چندان سخت نیست که از دیگر شرکت‌ها بخواهد تا نانوحافظه را تولید و عرضه کند. البته این موضوع بدون چالش نیز نخواهد بود؛ چرا که در بازار معمولاً رقبا دوست ندارند وابسته به فناوری باشند که کنترل آن در اختیار شرکت دیگری است، حتی اگر این فناوری قطعه‌ی کوچکی نظیر کارت حافظه باشد.