تولیدکننده‌ی نانوپوشش ضدخوردگی در میان شرکت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

شرکت تسلا نانوکوتینگ، تولیدکننده‌ی نانوپوشش ضدخوردگی، به‌عنوان یکی از ۵۰ شرکت هوشمند از سوی نشریه‌ی سیلیکون ریویو انتخاب شد. این شرکت فناوری لایه‌نشانی مبتنی بر نانولوله‌کربنی دارد.

تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی استفاده از نانوپوشش در بخش محافظت از خوردگی است. این شرکت اعلام کرد که از سوی نشریه‌ی The Silicon Review به‌عنوان یکی از ۵۰ شرکت هوشمند در سال ۲۰۱۴ شناخته شده‌است.

سرشتا بنرجی، سردبیر نشریه‌ی سیلیکون ریویو، می‌گوید: «در برنامه‌ی انتخاب ۵۰ شرکت هوشمند در سال ۲۰۱۸، شرکت‌هایی را که به دنبال هوشمندسازی هستند شناسایی و معرفی می‌کنیم. براین اساس شرکت تسلا نانوکوتینگ به‌دلیل نوآوری، رشد و اثربخشی در میان ۵۰ شرکت قرار گرفته است.»

شرکت تسلا نانوکوتینگ ارائه‌کننده‌ی فناوری موسوم به Teslan است که در واقع یک نوع نانوپوشش کربنی بوده که جایگزین پوشش‌های رایج برای مقابله با خوردگی در فولاد است. در این پوشش از نانولوله‌های کربنی استفاده شده که به‌صورت به هم بافته شده و در حالت رشته مانند مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌دلیل استفاده از این ساختار رشته‌ای، هدایت الکتریکی افزایش یافته، استحکام بالا رفته و محصول نهایی از انعطاف‌پذیری نیز برخوردار خواهد بود.

تد هاوکینز، مدیرعامل شرکت تسلا نانوکوتینگز، می‌گوید: «ما بسیار خرسندیم که به‌ عنوان یکی از ۵۰ شرکت هوشمند در سال ۲۰۱۸ شناخته شده‌ایم. ما به تلاش خود در این مسیر ادامه می‌دهیم تا بتوانیم محصول ضدخوردگی برای مشتریان‌‌مان فراهم کنیم.»

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت از خوردگی از پوشش سه‌لایه استفاده می‌کنند که در آن یک زیرلایه، یک پوشش میانی و در نهایت پوشش بالایی قرار دارد. برای ایجاد چنین پوششی حداقل سه روز زمان نیاز است. اما شرکت تسلا نانوکوتینگ موفق به ارائه‌ی فناوری موسوم به ۲×۱ Wet Edge™ شده‌ که به کاربر اجازه می‌دهد تا پوشش بالایی را در مدت زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی زیرلایه اعمال کند. در واقع با این روش، در دو مرحله پوشش‌دهی انجام می‌شود و فرآیند پوشش‌دهی یکروزه صورت می‌گیرد.