استحکام شیشه‌های ساختمان‌های شهرداری با فناوری‌ نانو

شرکت سی‌باندسیستمز سفارشی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار برای فناوری فیلم لایه‌نازک محافظ شیشه دریافت کرده‌است. این فیلم‌ها قرار است برای مستحکم‌سازی شیشه‌های ساختمان‌های شهرداری استفاده شود.

سی‌باندسیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری ‌نانو است که به دنبال بهبود استحکام شیشه‌ و مواد شکننده است. این شرکت اعلام کرد که سفارش خریدی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار برای محصول C-Bond BRS دریافت کرده‌است. این محصول یک فیلم مقاوم در برابر ضربه است که می‌تواند ساختمان‌های مختلفی را در منطقه‌د هوستون محافظت کند.

این فیلم باعث افزایش استحکام ساختاری شیشه با کمک فناوری‌ نانو می‌شود. عملکرد این محصول پیش از این توسط آزمایشگاه بی‌طرف مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

شرکت سی‌باند از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود.

اسکات سیلورمن می‌گوید: « ما بسیار مفتخریم که این مشتری ما قصد دارد از فناوری C-Bond BRS برای محافظت از شیشه‌ی ساختمان‌های شهرداری استفاده کند. این مشتری نیز همانند دیگر مشتریان، قصد دارد هویت خود را مشخص نکند. هر چند که ما امیدواریم حادثه‌ی بد هیچ وقت رخ ندهد، اما هنگام بروز اتفاق ناگوار، افزایش سطح ایمنی می‌تواند ساکنان ساختمان را حفظ کند.»

این محصول به‌صورت محلول است و روی شیشه اسپری می‌شود؛ این فرایند کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. شرکت سی‌باندسیستمز تا کنون ۲۲ پتنت مربوط به این فناوری را ثبت، خریداری یا لیسانس کرده‌است.

سی‌باند یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری ‌نانو در هوستون، تگزاس، است. این شرکت با استفاده از فناوری پتنت‌شده‌ای، استحکام شیشه‌ها را افزایش داده و ایمنی را در آن‌ها بهبود می‌دهد.