حمایت مالی برای توسعه‌ی نانوکامپوزیت مورد استفاده در صنعت خودرو

شرکت‌ هایدال با همکاری چند شرکت دیگر قصد دارد با استفاده از گرافن کامپوزیتی تولید کند که در قطعات مختلف خودرو قابل استفاده است. این شرکت برای توسعه‌ی این فناوری حمایت مالی ۱۲۰ هزار پوندی دریافت کرده‌است.

شرکت هایدال  (Haydale)موفق به دریافت حمایت مالی ۱۲۰هزار پوندی برای تحقیق و توسعه در حوزه مواد مورد استفاده در خودروسازی شده‌است. این حمایت مالی بخشی از بودجه‌ی ۲۴۹ هزار پوندی شبکه‌ای موسوم به Niche Vehicle Network است که به کنسرسیومی به رهبری هایدال اعطا شده‌است.

این بودجه قرار است برای توسعه‌ی کامپوزیت‌های بهبود یافته با گرافن هزینه شود؛ کامپوزیت‌هایی که در بخش‌های مختلف خودرو نظیر داشبورد استفاده می‌شوند. از دیگر اعضای این کنسرسیوم می‌توان به شرکت خودروسازی بریجس (BAC) و شرکت پنتاکسیا اشاره کرد. BAC یکی از شرکت‌های خودروسازی بریتانیاست که اولین خودروی تک‌سرنشین را تولید کرده‌است. پنتاکسیا نیزیکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات و طراحی ابزار است که در حوزه‌ی تولید کامپوزیت نیز فعالیت دارد.

با توسعه‌ی فناوری‌ جدید در این کنسرسیوم، هایدال به دنبال کاهش وزن و افزایش عملکرد قطعات مورد استفاده در خودرو است.

ریسرچ ‌اند مارکت در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده که رشد بازار طی ۵ سال آتی در صنعت کامپوزیت‌های خودرو ۷٫۱ درصد بوده که در سال ۲۰۲۲ به رقم ۱٫۴۶ بیلیون دلار خواهد رسید.

کیث برودبنت از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: «این حمایت مالی موجب توسعه‌ی قابل توجه در حوزه‌ی مواد پیشرفته می‌شود. نتایج این پروژه برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو بسیار جالب توجه خواهد بود و بخش تولید خودروهای لوکس نیز می‌توانند از این نتایج استفاده کند.»

ری گیبز از مدیران بخش توسعه‌ی کسب و کار شرکت هایدال می‌گوید که این همکاری می‌تواند منجر به توسعه‌ی کامپوزیت‌های جدید شود. وی معتقد است که خروجی این پروژه یک موضوع مهم در بازار کامپوزیت‌های الیاف کربنی بوده و این کنسرسیوم می‌تواند چالش‌های موجود در این حوزه را برطرف کند.