تولید نانوافزودنی برای بهبود عملکرد بتن

شرکت اوربیکس رسورسز برای تولید بتن ارزان قیمت و با عملکرد بالا، با استفاده از گرافن نوعی افزودنی تولید کرده‌است.

شرکت اوربیکس رسورسز (Urbix Resources) موفق به ساخت بتن سبک با استفاده از گرافن شده‌است که عملکرد بهتری نسبت به بتن‌های رایج داشته و در عین حال هزینه‌ی تولید آن کمتر است. این شرکت نوعی افزودنی به نام گرافنسکیو ساخته که موجب افزایش ۳۳درصدی استحکام و کاهش ۳۲درصدی نشر دی‌اکسیدکربن می‌شود.

نیکلاس کیواس از مدیران اوربیکس می‌گوید: «نسبت هزینه به عملکرد در استفاده از افزودنی‌ها اهمیت زیادی دارد. این افزودنی بهترین نتیجه را برای نسبت هزینه به عملکرد دارد. نسبت هزینه به عملکرد مانع بزرگی در مسیر استفاده از گرافن در محصولات بوده‌است.»

آدام اسمال از مدیران بازاریابی اوربیکس می‌گوید: «عملکرد این افزودنی برای تولید بتن‌های سبک بسیار عالی است. استفاده از این فناوری هزینه‌ی کمی داشته و امکان تولید انبوه در آن وجود دارد. با همکاری نزدیک با شرکت‌های استخراج‌کننده‌ی گرافیت، ما موفق شدیم گرافن با کیفیت مناسب برای این کار به‌دست آوریم که این کار برای شرکتی که قصد دارد در حوزه‌ی گرافن کار کند ضروری است.»

این شرکت کارخانه‌ای در فونیکس در دست احداث دارد که در آن قرار است فرآیند تولید این افزودنی انجام شود. این کارخانه می‌تواند بیش از ۱۰۰ تن افزودنی بتن را در ماه تولید کند که این آمار در پایان سال ۲۰۱۹ قابل حصول است و بعد از سال ۲۰۲۰ این رقم افزایش نیز خواهد یافت.