حضور بیست شرکت‌ نانویی ایران در نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۸

بیست شرکت نانویی ایرانی به همراه مرکز نانو ایران و چین، با حضور در نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۸ (CHInano2018) جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی فناوری نانو را معرفی کردند. نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۸ از تاریخ دوم تا چهارم آبان (۲۴لغایت ۲۶ اکتبر) در شهر سوژو چین برگزار شد.

نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۸ (CHInano2018) در حالی در شهر سوژو چین برگزار شدکه بیست شرکت نانویی ایرانی به همراه مرکز فناوری نانو ایران و چین در آن حضور فعال داشتند. در این نمایشگاه شرکت‌های آریا پلیمر پیشگام، فناوران نانومقیاس، کیمیا شیمی سهند، کیتوتک، اکسیرنانو سینا، نانودارو، آزمایشگاه‌های توانا، سوین پلاسما، رنگین نانوساختار، پارساپلیمر شریف، پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر، پالایش پلاسما صنعت، دانش پژوهان صنعت نانو، مدیتک، آریا سرمد، آتیه پردازان شریف، پوشش‌های نانوساختار، هاینو، رایکا صنعت افرند، توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا و کانون پتنت ایران به معرفی محصولات و خدمات خود به شرکت‌های دیگر و بازدیدکنندگان پرداختند.

در این رویداد، نشست مچ‌میکینگی (match making) در حوزه زیست‌پزشکی (China-Iran Biomedical Tech Business Matchmaking) میان شرکت‌های ایرانی و چینی در روز چهارشنبه ۲ آبان ماه برگزار شد.

دکتر مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار درباره این رویداد می‌گوید: « در این برنامه مچ‌میکینگ رنگ‌های آنتی‌باکتریال را برای شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی در چین معرفی کردیم.  مقرر شد تا نمونه‌های اولیه برای طرف چینی ارسال کنیم تا تست روی محصولات انجام شود. هدف ما توسعه بازارهای خارجی، فروش رنگ‌های پودری الکترواستاتیک  مبتنی بر نانوفناوری آنتی باکتریال و ضد خوردگی است.»

پس از این رویداد، در روز پنجشنبه ۳ آبان ماه نشست مچ‌میکینگ دیگری در این شهر بین شرکت‌های چینی و شرکت‌های فناوری نانو ایرانی برگذار شد، علاوه بر شرکت‌های سوین پلاسما، رایکا صنعت، تجهیز صنعت رهنما، رنگین نانوساختار، توانا، کانون پتنت ایران، که در جلسه حضور داشتند، محصولات و خدمات شرکت‌های آریا پلیمر پیشگام، فناوران نانومقیاس، کیمیا شیمی سهند، کیتوتک، اکسیرنانو سینا، نانودارو، پارساپلیمر شریف، پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر، پالایش پلاسما صنعت، دانش پژوهان صنعت نانو، مدیتک، آریا سرمد، آتیه پردازان شریف، پوشش‌های نانوساختار، هاینو، توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا به شرکت های چینی معرفی شد.

چاینانو یکی از مهمترین رویدادهای سالانه فناوری نانو در کشور چین است. این رویداد متشکل از چهار بخش اصلی شامل اجلاس سران، فناوری (کارگاه)، نمایشگاه و سرمایه‌گذاری است و بر حوزه‌هایی از قبیل تولید نانومواد، انرژی و فناوری پاک، نانوفناوری زیستی و نانومواد جدید متمرکز شده است. هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد یک بستر بین‌المللی برای گسترش همکاری‌ها و مبادلات مرتبط با فناوری نانو است.

کنفرانس و نمایشگاه چاینانو در حالی امسال هشتمین دوره‌ی خود را تجربه می‌کند که به یکی از تأثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین رویداد کسب‌وکار در حوزه‌ی فناوری نانو در کشور چین تبدیل شده است. این نمایشگاه توجه بیش از ۹۰۰۰ بازدیدکننده، ۷ انجمن فناوری نانو، ۲۵ نهاد تخصصی و بیش از ۱۰۰۰ شرکت نانویی را جذب کرده است. با توجه به تأسیس چهار دفتر برای تجاری‌سازی و عرضه محصولات دانش‌بنیان نانویی در کشور چین، حضور ۲۱ شرکت نانویی ایرانی در این نمایشگاه می‌تواند سکوی پرتابی برای افزایش صادرات محصولات نانویی ایرانی باشد و همچنین موجب ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌ی فناوری نانو خواهد شد.

لازم به یادآوری است، نمایشگاه چاینانو۲۰۱۸، از ۲۴ الی ۲۶ اکتبر در شهر سوژو چین برگزار شد و میزبان فعالان، علاقه‌مندان و صنعتگران حوزه‌ی نانوفناوری است.