نشستی برای معرفی بتن تقویت شده با فناوری‌ نانو

یکی از شرکت‌های هنگ‌کنگی فعال در حوزه‌ی بتن، از برخی معماران و مهندسان شهر اوساکا برای معرفی فناوری جدید خود دعوت کرده‌است.

شرکت سورون تکنولوژی (Surwon Technology) برخی از معماران و مهندسان حوزه‌ی ساختمان شهر اوساکا را برای ارائه‌ی فناوری جدید خود دعوت کرده‌است. در این نشست قرار است بتن تقویت شده با فناوری ‌نانو برای معماران و مهندسانی که در حوزه‌ی ساخت و ساز در دومین شهر بزرگ ژاپن فعالیت دارند، معرفی شود. سورون قصد دارد بتن‌های تقویت شده با گرافن که از نظر استحکام و مقاومت در برابر آب نسبت به نمونه‌های رایج بهبود یافته‌اند را به نمایش بگذارد.

یکی از مدیران شرکت سورون تکنولوژی می‌گوید: « این فناوری جدید می‌تواند مورد توجه سازندگان ساختمان در شهر اوساکا قرار گیرد، بتنی که از نظر استحکام و نفوذناپذیری بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.»

ژاپن یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای جهان را در حوزه‌ی ساختمان دارد. این موضوع در مورد شهری نظیر اوساکا که بندری بزرگ دارد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که باید ایمنی ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد. سونامی و زمین لرزه از جمله تهدیدهای طبیعی این شهر است که چنین فناوری‌هایی می‌تواند سطح ایمنی را در ساختمان‌ها افزایش دهد.

یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: « بتنی که ما ساختیم می‌تواند فروش منحصر به فردی داشته باشد و به شرکت‌های ساختمانی اطمینان دهد که ایمنی ساختمان در حد قابل توجه بهبود یافته است.»

سورون تکنولوژی اعلام کرده که سه نماینده را برای سه جلسه‌ی مختلف فرستاده تا در مورد مزیت‌های این فناوری بحث و گفتگو صورت گیرد. برخی نام‌ها در این جلسه فاش نشد؛ چرا که از نظر تجاری هنوز قراردادهای تجاری شرکت‌ها با تأمین‌کنندگان فعلی مواد اعتبار داشته و خریدها انجام می‌شود و هنوز قرارداد برای خرید از سورون نهایی نشده‌است.

مسئولان سورون می‌گویند: « در مراحل اولیه‌ی کار هستیم و هنوز نمی‌دانیم که حجم فروش این فناوری چگونه خواهد بود. در این نشست‌ها قصد داریم با چند گروه از شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد ساختمانی جلسه داشت باشیم؛ کسانی که می‌توانند این فناوری را وارد بازار کنند.»