برگزاری نشستی برای انتقال تجربیات در عرصه داخلی و بین‌المللی

در پنلی ویژه در ششمین مجمع اقتصاد فناوری‌ نانو، تجربیات ارزنده‌ی یکی از شرکت‌های موفق در حوزه‌ فناوری ‌نانو مطرح می‌شود. یاسر خوشنویس، پژوهشگر مطالعات فناوری، به نمایندگی از مجمع، میزبان مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار، خواهد بود تا گفتمانی در مورد چالش‌ها و فراز و نشیب‌های این شرکت طی یک سال گذشته شکل گیرد.

در حاشیه‌ی ششمین مجمع اقتصاد فناوری ‌نانو، پنلی برای انتقال تجربیات در حوزه‌ی کسب و کار فناوری ‌نانو تدارک دیده شده‌است. در این پنل یاسر خوشنویس، پژوهشگر مطالعات فناوری و مشاور توسعه‌ی کسب و کار، به بررسی فعالیت‌های یکی از شرکت‌های موفق در حوزه‌ی‌ رنگ‌های پودری می‌پردازد و برای این کار از دکتر مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار، دعوت شده تا تجربیات موفق خود را در حوزه توسعه فناوری و بازار ارائه دهد.

خوشنویس درباره‌ی پیشینه‌ی فعالیت در بخش مطالعات فناوری می‌گوید: «طی دو سال گذشته تجربیات توسعه‌ی فناوری و همکاری‌های فناورانه را مستندسازی کرده‌ایم و در این بین روی چند مورد موفق تمرکز داشتیم. یکی از این موارد، شرکت رنگین نانوساختار است که در بخش نوآوری در رنگ‌های پودری با کمک فناوری ‌نانو موفقیت قابل توجهی داشت.»

وی در مورد مزیت‌های راهبردی این شرکت می‌گوید: «شرکت رنگین نانوساختار ابتکارات خوبی در توسعه‌ی کسب و کار داشته است؛ برای مثال به جای هزینه برای راه‌اندازی خط تولید جدید، اقدام به اجاره‌ی آن کرده که یک راهبرد بسیار خوب برای شرکت‌های در حال توسعه است. از دیگر اقدامات هوشمندانه‌ی این شرکت، تمرکز بر بخش تحقیق و توسعه است؛ در حالی که بسیاری از شرکت‌ها بیشتر انرژی خود را روی  بازاریابی محصولات قدیمی صرف می‌کنند. ما قرار است در این پنل به بررسی این تجربه‌های موفق بپردازیم.»

رحمانی می‌گوید: «ما در شرکت رنگین نانوساختار برنامه‌های اجرایی متعددی را پیاده‌سازی کرده‌ایم، در نمایشگاه‌های متعددی شرکت کرده و اقدامات مؤثری برای توسعه‌ی بازار در کشورهایی نظیر اسپانیا، چین، روسیه، قرقیزستان، عمان، ترکیه، اندونزی، اتریش، کانادا و تانزانیا انجام داده‌ایم. در این نشست قصد داریم گفتگویی برای انتقال تجربیات با حضار داشته باشیم تا به مصوّر کردن مسیر طی شده  در ماه‌های گذشته کمک کنیم. همچنین امیدوارم که در این مجمع مطالب تازه‌ای بیاموزم و غلط‌های انشاء کاری خود را رفع کنم. تلاش دارم تا به مخاطبان کمک کنم تا گلوگاه‌هایی که ما داشتیم را بشناسند و در نهایت اشتباهات ما را تکرار نکنند. باید به این نکته اشاره کنم که شروع حضور من در صنعت نانو از چهارمین دوره‌ی مجمع اقتصاد نانو کلید خورد، جایی که من با شنیدن گفتگوهای مفید و ارزنده علاقه‌مند ورود به این مسیر شدم.»

رحمانی درباره‌ی این رویداد می‌گوید: «مجمع اقتصاد نانو محلی برای گفتگو درباره‌ی روش‌های بهبود کارایی شرکت‌ها و ارائه‌ی راهکارهای جدید برای تعامل با بازارهای جهانی است. این مجمع فرصت مناسبی برای شرکت‌های موفق است؛ شرکت‌هایی که طی یک سال گذشته قدم‌های بزرگی در مسیر توسعه‌ی اقتصاد و صنعت نانو برداشته‌اند و در این مجمع فرصت گفتگو و انتقال تجربه برای آن‌ها فراهم خواهد شد. این مجمع فرصتی برای ارائه‌ی چالش‌هایی است که شرکت‌ها طی یک سال گذشته با آن روبرو بودند تا از تکرار آن جلوگیری شود. می‌توان این نشست را یک دورهمی حرفه‌ای و تخصصی اقتصاد نانو دانست که آوردگاهی جذاب برای فعالان صنعت نانو است.»

لازم به ذکر است که ششمین مجمع اقتصاد فناوری ‌نانو، ۲۹ و ۳۰ آبان ۹۷ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به این آدرس مراجعه کنند.