حمایت مالی برای توسعه و تجاری‌سازی نانوچاپگر

شرکت آکاتیس با سرمایه‌گذاری یک میلیون یورویی در شرکت ایکس‌تی‌پی‌ال قصد دارد به تجاری‌سازی نانوچاپگر این شرکت کمک کند.

شرکت آکاتیس اینوستمنت قصد دارد دوباره در شرکت ایکس‌تی‌پی‌ال (XTPL) سرمایه‌گذاری کند. XTPL یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی فناوری نانوچاپ بسیار دقیق است. اکاتیس قرار است مبلغ یک میلیون یورو برای توسعه و رشد فعالیت‌های شرکت XTPL در جایی نظیر سیلیکون‌ولی سرمایه‌گذاری کند.

هنریک لبر از مدیران شرکت آکاتیس می‌گوید: « XTPL از فناوری منحصر به فردی برخوردار است که می‌تواند در صنایع مختلف انقلابی برپا کند. آکاتیس در میان اولین سرمایه‌گذاران XTPL قرار دارد. ما این شرکت را به‌عنوان شریک درازمدت خود انتخاب کرده‌ایم. ما کیفیت و تعهد XTPL را دوست داشتیم و همین مسئله موجب رشد سریع این شرکت شده‌است.»

XTPL در حال توسعه‌ی رهیافت‌های بسیار دقیقی برای کاربردهای صنعتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نانوچاپگر قابل انطباق با نانوجوهرها اشاره کرد.

این شرکت تجاری‌سازی فناوری خود را در صنعت الکترونیک آغاز کرده و قرار است این چاپگر را در حوزه‌های نمایشگر، نیمه‌هادی، بوردهای مدار چاپی، زیست‌حسگر و محصولات ضدجعل استفاده کند. پیش‌بینی می‌شود که بازار این حوزه از ۲۹ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به رقم ۷۰ بیلیون دلار در سال ۲۰۲۶ برسد. XTPL طی ماه‌های آینده اولین فروش و کسب درآمد خود را آغاز خواهد کرد.

فیلیپ گرانک، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت XTPL، می‌گوید: «XTPL وارد دوره‌ی بسیار مهمی از رشد خود شده‌است. ما به‌صورت مستمر در حال تثبیت موقعیت خود در آمریکا هستیم؛ جایی که ما ساختار فعالیت خود را ایجاد کرده‌ایم. ما توسط مدیران با تجربه در سیلیکون‌ولی حمایت می‌شویم. ما می‌دانیم که در بازار آمریکا استارت‌آپ‌ها می‌توانند به اوج موفقیت برسند. این حمایت مالی از سوی شرکت آکتاریس به ما اجازه می‌دهد تا خود را تقویت کرده و گامی مهم به سوی تجاری‌سازی برداریم.»

XTPL در حال حاضر مشغول مذاکره با یکی از توزیع‌کنندگان مهم تجهیزات تولید نمایشگر است. پتانسیل شریک چینی XTPL در این حوزه بیش از ۹ میلیارد دلار است.