حمایت مالی مؤسسه‌ی ملی سلامت از درمان بیماری کلیوی با نانوذرات آهن

مؤسسه‌ی ملی سلامت مبلغ دو میلیون دلار حمایت مالی برای مطالعه روی استفاده از نانوذرات آهن در درمان نوعی بیماری کلیوی اختصاص داده‌است.

یکی از محققان حوزه‌ی زیست‌پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق به دریافت حمایت مالی ۲٫۴ میلیون دلاری از دولت فدرال برای مطالعه‌ی روی نانوذرات شده‌است. این حمایت مالی برای بررسی چگونگی اثر نانوذرات در رهگیری بیماری‌های کلیوی هزینه خواهد شد.

مؤسسه‌ی ملی سلامت مبلغ ۲۴۳۳۳۳۰ دلار به یون جی چانگ، استاد یار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اختصاص داده‌است. چانگ در مرکز همگرایی علم‌زیستی میشلسون در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فعالیت دارد.

چانگ برای دریافت این حمایت مالی از مؤسسه‌ی ملی سلامت اقدام خواهد کرد، او قرار است در توسعه‌ی همگرایی میان فناوری ‌نانو و زیست‌شناسی فعالیت کند.

در این پروژه چانگ به دنبال این است که نانوذره‌ای که انواع مختلفی از ترکیبات آهن را حمل می‌کند، چگونه می‌تواند برای درمان نوعی بیماری‌ کلیوی پلی‌کیستیک موسوم به autosomal dominant polycystic استفاده شود. این بیماری یک اختلال ارثی است که درمان آن بسیار دشوار بوده و معمولاً با دیالیز یا پیوند کلیه همراه است.

چانگ در جستجوی راهکاری است که در آن از نانوذرات برای حمل دارو به کلیه استفاده شود و با این روش دارو به‌گونه‌ای مؤثر به کلیه برسد و مانع از بروز مشکل در اثر بیماری شود.

چانگ می‌گوید: «راهبرد ما این است که ابتدا یک پارادایم جدید برای حرکت از روش‌های درمانی فعلی به سوی حوزه‌ای جدید از درمان آغاز کنیم.»
چانگ و دیگر کاندیدها برای دریافت جایزه‌ی نوآوری مؤسسه‌ی ملی سلامت باید تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند.