ارائه‌ی ۵ تقاضای صنعتی در ششمین مجمع اقتصاد فناوری‌ نانو

در راستای رفع چالش‌های صنعتی با استفاده از فناوری‌ نانو، آی‌چلنج در حاشیه‌ی ششمین مجمع اقتصاد فناوری‌ نانو، ۵ تقاضای صنعتی را با حضور متقاضیان صنعتی برای علاقه‌مندان مطرح می‌کند.

همزمان با ششمین مجمع اقتصاد فناوری‌نانو، آی‌چلنج (iChallenge) 5 تقاضای صنعتی را برای محققان و فناوران این حوزه مطرح می‌کند.

ساخت جاذب هیدروکربنی نسوخته برای کاتالیست‌های خودرو، پوشش‌دهی رینگ سیل مبدل‌های کاتالیستی جهت افزایش دوام و جلوگیری از ایجاد صدا (به درخواست شرکت ایران دلکو)، تولید نانوپوشش‌های خودتمیزشونده برای استفاده در پنل‌های خورشیدی (به درخواست شرکت نوین تیسفون از هلدینگ مرام)، ایجاد خواص خودتمیزشوندگی و آنتی‌باکتریال در کاشی و سرامیک (به درخواست شرکت ایفاسرام) و بهبود عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده‌ی نیروگاهی به کمک نانوسیالات (به درخواست پژوهشگاه نیرو) ۵ پروژه‌ای است که توسط آی‌چلنج در این رویداد مطرح می‌شود. در این رویداد که در روز اول مجمع اقتصاد فناوری نانو در پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد،  نمایندگان واحد صنعتی مربوط علاوه بر تشریح ابعاد  این ۵ تقاضای صنعتی، به  سؤالات مخاطبان پیرامون جنبه‌های مختلف این تقاضاها پاسخ خواهند داد.

دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، پژوهشگران مستقل، شرکت‌های کوچک و متوسط خلاق و نوآور (اعم از دانش‌بنیان و غیر آن) از داخل یا خارج کشور می‌توانند با ارائه‌ی راهکارهای پیشنهادی در این چالش‌ فناوری و نوآوری شرکت کنند و در صورت جلب نظر داوران، ضمن دریافت جوایز نقدی از امکان همکاری با واحدهای صنعتی مذکور بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند در این چالش شرکت کرده و در صورت پذیرش اولیه توسط هیأت داوران از تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی، شامل کمک‌هزینه‌ی نقدی و اعتبار استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری نانو برای ساخت نمونه‌ی آزمایشگاهی و همچنین امکان استفاده از مشاوره­های صنعتی و به‌کارگیری تجهیزات پایلوت و صنعتی توسعه‌ی محصول در مرحله‌ی اول چالش برخوردار شوند. در پایان هر چالش، برگزیده‌ی نهایی که موفق به حل مسئله‌ی صنعتی مورد نظر متقاضی بر اساس شاخص­های فنی و اقتصادی اعلامی شود، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جایزه‌ی نقدی  دریافت خواهد کرد. همچنین برگزیدگان مرحله‌ی دوم چالش برای توسعه‌ی فناوری و تجاری‌سازی آن تا مرحله‌ی تولید انبوه، فرصت همکاری با شرکت تقاضادهنده‌ی طرح را خواهند داشت. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه‌ی ثبت نام و پذیرش، دریافت راهنما، دریافت، تکمیل و ثبت فرم پیش­نویس طرح و کسب اطلاعات بیشتر) به نشانی nanochallenge.ir مراجعه نمایند.

شایان ذکر است،  این رویداد ۲۹ آبان ماه در مجمع اقتصاد نانو در محل پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام دبیرخانه‌ی مجمع اقتصاد فناوری نانو، علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد  می­توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۶ آبان ماه با مراجعه به نشانی   nanoecoforum.ir/register ثبت نام کنند.