همکاری راهبردی برای توسعه و صنعتی‌سازی گرافن

شرکت ورسارین برای صنعتی‌سازی گرافن وارد همکاری راهبردی با شرکت تونگسو اپتوالکترونیک شده‌است. آن‌ها قصد دارند با کمک هم اقدام به استفاده‌ی صنعتی از گرافن کنند.

شرکت ورسارین (Versarien) قراردادی پیرامون صنعتی‌سازی گرافن با شرکت تونگسو اپتوالکترونیک امضاء کرده‌است. ورسارین گروهی صنعتی برای توسعه و مهندسی مواد پیشرفته است. این شرکت معتقد است که توسعه‌ی گرافن و انجام چنین پروژه‌هایی موجب می‌شود تا فروش آن‌ها در چین و دیگر بازارهای جهانی افزایش یافته و همچنین افق‌های تازه‌ای برای استفاده از گرافن ایجاد شود.

شرکت تونگسو اپتوالکترونیک در حوزه‌ی مواد مورد استفاده در نمایشگر فعالیت دارد و اپتوالکترونیک حوزه‌ی تخصصی آن‌هاست. ورسارین روی همکاری‌های مشترک تأکید زیادی دارد. این شرکت به‌ دنبال تولید گرافن، مواد فتوالکتریکی مورد استفاده در نمایشگر، توسعه‌ی خودروهای برقی، فناوری‌های ذخیره‌ی‌ انرژی، سامانه‌های روشنایی LED و مواد مدیریت گرمایی مبتنی بر گرافن است.

این دو شرکت پیش‌ از این صندوقی برای توسعه‌ی صنعت گرافن راه‌اندازی کرده‌اند تا با استفاده از این بودجه، از پروژه‌های صنعتی‌سازی گرافن حمایت کنند.

لازم به ذکر است که این دو شرکت مذاکراتی پیرامون سرمایه‌گذاری‌های راهبردی دوطرفه برای محصولات گرافنی خواهند داشت. این مباحث و جزئیات آن‌ها در نشست‌های آتی مطرح خواهد شد.

نیل ریکت، مدیرعامل شرکت ورسارین، می‌گوید: « یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی صنعت گرافن، تونگسو اپتوالکترونیک است که تأثیر زیادی روی این صنعت در چین و دیگر بخش‌های آسیا دارد. ما مشتاقیم که با همکاری این شرکت پیشرفت‌های قابل توجهی در تجاری‌سازی محصولات گرافنی داشته باشیم.»

توافق‌نامه میان ورسارین و تونگسو اپتوالکترونیک انحصاری نیست؛ بدین معنا که ورسارین می‌تواند در آینده با دیگر شرکت‌های چینی نیز وارد مذاکره شود. این دو شرکت‌ قصد دارند با آژانس‌های دولتی، مؤسسه‌های دانشگاهی و دیگر سازمان‌ها همکاری کنند تا بتوانند روی این مؤسسه سرمایه‌گذاری کنند.

لیپنگ وانگ، مدیرعامل شرکت تونگسو اپتوالکترونیک، می‌گوید: « چین دارای بازاری با پتانسیل بالا برای صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی گرافن است.»