چاپ پانسمان‌های کیتوتک در کتاب جراحی مخصوص جراحان کشور

فناوری پانسمان‌های شرکت کیتوتک در کتاب جراحی به چاپ رسید. این کتاب، یکی از مراجع وزارت بهداشت در حوزه جراحی محسوب می‌شود.

فناوری پانسمان‌های شرکت کیتوتک در کتاب جراحی ۱ و ۲ به چاپ رسید. کتاب جراحی ۱و۲ برگرفته از کتاب اصول جراحی شوارتز بوده و به عنوان کتاب مرجع وزارت بهداشت در حوزه جراحی شناخته می‌شود. دکتر هادی احمدی آملی، متخصص جراحی- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کتاب را تالیف کرده‌ است. این کتاب منبع سوالات آزمون های پذیرش دستیار و آزمون های ارتقای دستیار و مخصوص جراحان کشور است.

پانسمان های شرکت کیتوتک در این کتاب به عنوان پانسمان‌های نوین ترمیم زخم در (فصل ترمیم زخم-صفحه۸۶، پانسمان های کیتوتک) ذکر شده و فناوری آن تشریح شده است.

در این پانسمان‌ها از ترکیبات با پایه‌ی آلژینات، نانوذرات نقره و پلیمر کیتوسان ایجاد شده است. در واقع نانوذرات نقره در منافذ ورق‌های کلسیم آلژینات به دام انداخته شدند و بار گذاری ذرات بر روی فیلم انجام گرفت. با قرار گرفتن پانسمان بر روی زخم، یون‌های نقره در محیط زخم رهایش یابند و همچنان که حضور آلژینات و ژلی شدن آن، روند ترمیم را تسریع می‌کند، حضور نانوذرات نقره در بستر زخم، از عفونی شدن آن جلوگیری کنند.

شرکت کیتوتک، یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره است، واحد تولیدی شرکت در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد؛ و کلیه محصولات شرکت دارای گواهی نامه ایزو ۱۳۴۸۵، CE و مجوز‌ها و استاندارهای داخلی می‌باشد. محصولات ترمیمی شرکت کیتوتک دارای ۵ ثبت اختراع بین المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و ایرلند بوده و همچنین ۱۶ ثبت اختراع ملی دارد.