تولید صنعتی جوهر با استفاده از نانوسیم نقره

شرکت پی‌پی‌جی (PPG) با استفاده از نانوسیم‌ نقره، جوهری تولید کرده که می‌توان از آن برای تولید الکترودهای شفاف استفاده کرد. این نانوجوهر قابلیت تولید الگوهای رسانا برای ساخت نمایشگر را داراست.

پی‌پی‌جی (PPG) که در حوزه‌ی تولید پوشش‌‌های حاوی نانوسیم فعالیت دارد، به‌دنبال تولید پوشش‌ با استفاده از نانوسیم نقره است. PPG اخیراً موفق به تولید جوهر حاوی نانوسیم نقره شده که از آن می‌توان برای تولید نمایشگر استفاده کرد.

جان یوندیت از مدیران بخش کسب و کار PPG می‌گوید: « این جوهر قابل چاپ برای تولید صفحه‌های نمایش است و زمانی که روی یک سطح به‌صورت انتخابی الگودهی و چاپ شد، هدایت الکتریکی قابل توجهی خواهد داشت. این جوهر مزیت بالایی برای کاهش زمان و هزینه در بخش الگودهی دارد، به‌طوری که از آن می‌توان برای تولید الکترودهای رسانای شفاف حاوی نانوسیم نقره استفاده کرد. این الکترودها برای تولید صفحات نمایشی قابل استفاده هستند. معمولاً شرکت‌ها از مواد مقاوم در برابر نور برای اچ‌کردن نوری سطح استفاده می‌کنند تا الگوهای مورد نظر را ایجاد کنند، اما ما جوهری ساختیم که با سرعت و هزینه‌ی کم می‌تواند در آب حل و به‌شکلی زیست‌سازگار برای تولید این الگوها استفاده شود. این پوشش‌ به‌صورت اسپری بوده و با پاشش روی سطح می‌توان خواص ضد اثرانگشت، ضد انعکاس با قابلیت پاک‌شدن سریع ایجاد کند. این فناوری گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی فیلم‌های خشک است و فیلم‌هایی که با فناوری‌های لایه‌نشانی از فاز بخار ایجاد می‌شود. این پوشش‌ها عملکرد بالایی دارند و هزینه‌ی تولید آن‌ها بسیار پایین است.»

آنچه این شرکت ارائه کرده، فناوری مبتنی بر نانوسیم نقره است که نسبت به فیلم‌های اکسید قلع ایندیم عملکرد بهتری دارد. در حال حاضر فیلم‌های اکسید قلع ایندیم به‌عنوان الکترود شفاف در نمایشگرها استفاده می‌شود.

یوندیت می‌افزاید: « یکی از مهمترین مزیت‌های نانوسیم‌های نقره، هدایت الکتریکی بهبود یافته و خواص نوری قابل توجه آن است. علاوه‌براین، این نانوسیم‌ها انعطاف‌پذیر بوده و دوام بالایی دارند که این ویژگی‌ها موجب برتری این فناوری نسبت به فیلم‌های شکننده اکسید قلع ایندیم می‌شود.»

اولین بازار برای این فناوری، استفاده از آن‌ها در پنل‌های لمسی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها است. همچنین از آن‌ها می‌توان برای تولید نمایشگرهای قابل انعطاف استفاده کرد.