توسعه‌ی کسب و کار با ثبت پتنت در حوزه‌ی باتری یون لیتیم

شرکت نانووان تأییدیه‌ای از سوی USPTO برای ثبت پتنتی در حوزه‌ی باتری‌های یون‌لیتیم دریافت کرده‌است. پذیرش اولیه‌ی این پتنت از سوی USPTO انجام شده و انتظار می‌رود که اوایل سال ۲۰۱۹ به ثبت نهایی برسد.

شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که دفتر USPTO یکی از پتنت‌های این شرکت را در حوزه‌ی تولید مواد کاتدی مورد استفاده در باتری یون‌ لیتیم پذیرفته است. این دهمین پتنت شرکت نانووان است که به ثبت می‌رسد.

دن بلوندال، مدیرعامل شرکت نانووان، می‌گوید: « این پتنت مربوط به روشی برای تولید انبوه مواد کاتدی باتری یون لیتیم است. ثبت پتنت این فناوری می‌تواند موقعیت ما را در بازار تقویت کرده و جایگاه ما را در زنجیره تولید مواد مربوط به باتری تثبیت کند.» پذیرش اولیه‌ی این پتنت از سوی USPTO انجام شده و انتظار می‌رود که اوایل سال ۲۰۱۹ به ثبت نهایی برسد.

شرکت نانووان دارای فناوری است که با استفاده از آن می‌توان فسفات آهن لیتیم، کبالتات منگنز نیکل لیتیم و نیکلات منگنز لیتیم را برای استفاده در باتری تقویت کرد. پیش از این شرکت نانووان پتنتی برای تولید اقتصادی اکسید تیتانیم نیوبیوم به ثبت رسانده بود. این ماده یک آند با دانسیته‌ی بالاست که جایگزین اکسید تیتانیم لیتیم است و می‌تواند موجب شارژ سریع، ایمنی بیشتر و دوام بالاتر باتری شود.

بلوندال می‌افزاید: « اکسید تیتانیوم نیوبیوم توسط توشیبا طراحی و ساخته شد تا در نسل جدید باتری‌های شارژ سریع خودروهای هیبریدی استفاده شود. پتنت ما برای حل برخی از چالش‌های تولید این ماده راهکار دارد و ما خوشحالیم که بخشی از زنجیره‌ی توسعه‌ی این فناوری هستیم. تیم مدیریت نانووان مطمئن است که این فناوری رشد خواهد کرد و ما می‌توانیم به واسطه‌ی آن فرصت‌های همکاری مشترکی به‌دست آوریم.»

نانووان روی تأمین مواد مورد استفاده در باتری‌های یون‌ لیتیم کار می‌کند. این شرکت خط تولید پایلوتی برای این کار دارد که با حمایت دولت کانادا ایجاد شده‌است. مأموریت نانووان، تجاری‌سازی فناوری پتنت شده‌ی‌ این شرکت و تولید انبوه کامپوزیت‌های نانوساختار است. نانووان در حال توسعه‌ی فناوری برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در ساخت کاتد است تا باتری‌های یون لیتیم به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی و الکترونیک مصرفی تولید شود. چندی پیش نانووان اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره‌ی‌ ۲۹۰۶۰۰۹ در دفتر ثبت اختراعات کانادا شده‌است.