ثبت ‌نام دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو آغاز شد

ثبت ‌نام در دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از روز دوشنبه ۵ آذر ماه ۱۳۹۷ از طریق سایت اینترنتی باشگاه نانو آغاز شد.

متقاضیان حضور در دهمین المپیاد نانو، می‌توانند از صبح روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۰۵ با مراجعه به سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در المپیاد نانو، به دو روش انفرادی و گروهی (از طریق نهادهای ترویجی مورد تأیید ستاد نانو) تا روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ادامه دارد. دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو مشابه دوره گذشته در سه مرحله برگزار خواهد شد:

·         مرحله اول، در اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سؤالات تستی

·         مرحله دوم، در تیر ماه ۱۳۹۸ و در قالب یک آزمون کتبی تستی- تشریحی

·         مرحله سوم، در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۸ و به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رویدادی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. این رویداد ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی بوده که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در بر می­‌گیرد.

از اهداف برگزاری المپیاد نانو می‌توان به مواردی نظیر شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی، پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه فناوری نانو و پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش فناوری نانو اشاره نمود. تاکنون ۹ دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شده است و دهمین دوره آن در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

راهنمای ثبت نام، جزئیات، منابع و سرفصل‌های هر مرحله در سایت باشگاه نانو منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با تکیه بر اطلاعات عمومی کتب درسی خود و مطالعه منابع پیشنهادی، آمادگی لازم جهت حضور در  المپیاد را کسب نمایند.

هزینه شرکت در المپیاد برای ثبت نام گروهی ۲۵هزار تومان و برای ثبت نام انفرادی ۳۰هزار تومان است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و پیش‌دانشگاهی مجاز به شرکت در آزمون هستند.

لازم به یادآوری است، المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو به تأیید بنیاد ملی نخبگان رسیده است و برگزیدگان این المپیاد مطابق با جدول زیر از جوایز این بنیاد بهره‏‌مند خواهند شد:

 

جوایز بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان کشوری المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو
مدال امتیاز بنیاد نخبگان جایزه نقدی بنیاد نخبگان
(میلیون ریال)
طلا ۷۰ ۱۵
نقره ۵۰ ۱۰
برنز ۳۰ ۵

 

علاوه بر جوایز فوق، جایزه نقدی ستاد نانو به برگزیدگان این المپیاد تعلق خواهد گرفت. راه یافتگان به مرحله­‌ی سوم المپیاد پس از پایان دوران تحصیلات دبیرستان و راه­یابی به دانشگاه می‌توانند به عضویت «کانون برگزیدگان باشگاه نانو» درآیند.