عرضه‌ی نانومحصولی برای رهاسازی ترکیبات مفید گیاه شاهدانه

شرکت کانادایی نانواسفیر محصولی به نام Evolve را به بازار عرضه کرده که در آن از فناوری‌ نانو برای رهاسازی ترکیبات موجود در گیاه شاهدانه استفاده شده‌است.

شرکت نانواسفیر(NanoSphere) محصول جدیدی مبتنی بر ترکیبات کانابیس ساخته که با نام تجاری Evolve به بازار کانادا عرضه می‌شود. این محصول تأثیری مشابه با استعمال کانابیس دارد، اما اثربخشی آن بیشتر و ایمن‌تر است.

شرکت نانواسفیر و شریک صنعتی آن، دلتا ۹ (Delta 9) قرار است برای دریافت تأییدیه‌ی سلامت این محصول اقدام کنند تا از آن برای ساخت روغن NanoGel و همچنین محصول درمانی جامد در کانادا استفاده کنند.

نانواسفیر در حال حاضر سه نوع سامانه رهاسازی دارد: سرم ترانس‌درمال، نانوژل Evolve و ژل N2B برای استعمال از طریق بینی.

نانواسفیر اولین و تنها شرکتی است که در حوزه‌ی رهاسازی نانوذرات کانابینوئید، پتنت به ثبت رسانده‌است. این شرکت از این نانوذرات لیپیدی برای پایدار نگه داشتن این ترکیبات استفاده کرده‌است.

نانواسفیر قصد دارد حوزه‌ی کانابینوئید را گسترش داده و از این فناوری به‌عنوان پلتفورمی برای ارائه‌ی محصولات جدید استفاده کند. این شرکت در حال حاضر در کلرادو فعالیت داشته و قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ دامنه‌ی فعالیت‌های خود را به کالیفرنیا و آریزونا بکشاند. نانواسفیر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ در کانادا و شش ایالت دیگر آمریکا فعالیت خواهد داشت. این شرکت تخصص ویژه‌ای در بخش رهاسازی کنترل شده و سریع عوامل درمانی دارد و در این زمینه از نانوذرات هوشمند برای رهاسازی این ترکیبات استفاده می‌کند. نانواسفیر قصد دارد فرصت‌های تازه‌ای در بخش داروسازی و رهاسازی مواد مغذی در بازار سلامت و مراقبت‌های پوستی ایجاد کند.

شاهدانه دارای ترکیباتی با خواص دارویی است که رهاسازی این ترکیبات در بدن همیشه چالش برانگیز است. شرکت نانواسفیر سامانه‌ای مبتنی بر نانوذرات برای رهاسازی این ترکیبات از طریق پوست ارائه کرده که نیاز به تزریق با سرنگ ندارد.