معرفی کتاب: داستان نانوتروا

«داستان نانوتروا» نام کتابی است که روایت واقعی از موفقیت محقق جوان ایرانی را به تصویر می‌کشد، جوانی که نانودارویی برای درمان بیماری سرطان می‌سازد.

در آن جلسه، دکتر دیناروند از من پرسید که آیا واقعاً می‌‏توانم این کار را در مقیاس صنعتی نیز تولید کنم. من بلافاصله پاسخ دادم: « با کمی کار اضافی، بله!» نیروی جوانی و اعتماد به نفس آن دوران باعث شده بود چنین ادعایی کنم. انسان در یک مقطع از زندگی به این نتیجه می‌‏رسد که باید کاری انجام دهد. به خودم اعتماد داشتم و می‌دانستم چیزهای زیادی یاد گرفته‌‏ام و می‌توانم آن‏ها را عملی کنم. البته حالا که به عقب نگاه می‌کنم، برای خودم هم جالب است که چطور توانستم این ‏کار را انجام دهم.»

«داستان نانوتروا» داستان فراز و نشیب‌های دستیابی به فناوری دارویی است که دیگر با شل و سفت شدن تحریم‌ها، کمیاب نمی‌شود و قیمتش ذهن و روان بیمار را آزار نمی‌دهد. حال شاید اسب تروا افسانه‌ای یونانی باشد، اما بی‌شک، تروای داستان ما مرزهای تخیل را درنوردیده است تا دارو در پوششی تروجان گونه، وارد قلعه توده‌های بدخیم شده و آنها را از درون فروپاشد.

داستان نانوتروا کتابی است ۱۲۰ صفحه‌ای که در پاییز ۱۳۹۷ توسط انتشارات الگونگار پیشرفت به چاپ رسیده است، کتابی که روایت واقعی از فعل خواستنی است که با سختی اما به خوبی صرف شده تا ردپایی در مسیر توسعه فناوری‌ نانو به جای بماند و آیندگان گواهی و نشانی، مکتوب از حرکت جوانان این مرز و بوم در میان خارهای تحریم و عناد در دست داشته باشند.

برای تهیه و خرید کتاب می‌توانید با آدرس ایمیل olgoonegar@gmail.com یا شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۰۷۱۲۸ یا شماره همراه ۰۹۱۲۶۳۲۰۰۷۲ تماس حاصل فرمایید.