نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برگزار می‌شود

ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور ۲۴ شرکت نانویی، سوم تا ششم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی تهران از سوم تا ششم دی‌ماه ۹۷ میزبان ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران است. ۲۴ شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو آماده‌ ارائه‌ی محصولات و خدمات خود به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه هستند.

 در این دوره بیش از ۳۵۰ شرکت ایرانی ( شامل ۲۴ شرکت نانویی) حضور دارند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی از ۱۰ تا ۵۰درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را، بر اساس آیین‌نامه‌ی سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند. همانند دوره‌های گذشته، حمایت‌ها از فناوری‌های سطح اول تا سوم صورت می‌گیرد. ارزیابی و سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی‌سازی محصولات صورت می‌گیرد. بر اساس حمایت‌های در نظر گرفته‌شده از سوی معاونت علمی، محصولات سطح اول که برای نخستین بار در کشور تولیدشده‌اند به میزان ۵۰درصد، سطح اول عادی ۴۰درصد، سطح دوم ۲۵درصد و سطح سوم ۱۰درصد پشتیبانی می‌شوند.

تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق کارگزار مالی نمایشگاه پرداخت می‌شود.

در پنجمین دوره از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ۱۱ کشور خارجی حضور داشتند. در این دوره نیز میهمانان خارجی از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه حضور خواهند داشت. حضور این میهمانان فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های ساخت ایران در عرصه‌ی بین‌الملل بوده و می‌تواند به گسترش بازار محصولات ایرانی کمک شایانی کند.

در پنجمین دوره‌ی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ۳۷۰ شرکت بیش از ۹۵۰۰ مدل محصول را عرضه کردند که منجر به فروش قطعی ۵۸ میلیارد تومان شده‌است.