عرضه‌ی کفش‌های پیاده‌روی حاوی گرافن

شرکت اینوو۸ اولین کفش پیاده‌روی حاوی گرافن را تولید کرده‌است. این کفش‌ها به‌دلیل داشتن گرافن از قابلیت‌هایی نظیر استحکام ‌بالا، ضدآب بودن و انعطاف‌پذیری قابل توجه برخوردار هستند.

شرکت اینوو۸ (Inov-8) اولین کفش‌های پیاده‌روی حاوی گرافن را معرفی کرد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به راهپیمایی‌های زمستانی جالب توجه باشد.

این کفش‌های پیاده‌روی را می‌توان اولین کفش‌های پیاده‌روی گرافنی در جهان دانست. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟

تاکنون گرافن یکی از مواد بسیار مستحکم‌ شناخته شده که ۲۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد است. بنابراین استفاده از این ماده در کفش می‌تواند استحکام آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

گرافن‌های مورد استفاده در این کفش‌ها با همکاری مؤسسه‌ی ملی گرافن در دانشگاه منچستر ساخته شده‌است. در نتیجه با استفاده از گرافن در کفش‌ها، عملکرد آن‌ها بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌است، به‌طوری که استحکام و میزان انعطاف‌پذیری آن ۵۰درصد افزایش یافته‌است.

در حال حاضر دو نوع کفش پیاده‌روی توسط شرکت اینوو۸ عرضه شده‌است: ROCLITE 335 که ۳۳۵ گرم وزن دارد و ROCLITE 345 GTX  با ۳۴۵ گرم وزن. در نسخه‌ی ۳۳۵، کفش به‌گونه‌ای عایق شده که در سرمای زمستان کاملاً گرم می‌ماند، اما نسخه‌ی ۳۴۵، به‌صورت اسپرت بوده و ضد آب است؛ بنابراین در همه نوع آب و هوایی قابل استفاده است.

این دو محصول از نظر قیمت نیز شرایط مطلوبی دارند. نسخه‌ی ۳۳۵ با قیمت ۱۵۰ پوند و نسخه‌ی ۲۴۵ با قیمت ۱۵۵ پوند به بازار عرضه می‌شوند. این کفش‌ها با رنگ‌های مختلف برای خانم‌ها و آقایان تولید شده‌اند.