مشارکت ۹۰۰۰ نفر در برنامه‌های ترویج و آموزش دانش‌آموزی فناوری نانو

از ابتدای آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، بیش از ۹۰۰۰ نفر از دانش آموزان، دبیران و دانشجویان در ۱۳ شهر در قالب کارگاه‏‌ها، سمینارها و همایش‌ها در سطح کشور با مفاهیم و مبانی علم و فناوری نانو آشنا شدند. جزئیات این رویدادها در سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir منتشر شده است.

معلمان و دانش‌آموزان  کشور در ماه گذشته فعالیت‌های  گسترده ای در دو حوزه المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو و آزمایشگاه‌های آموزشی نانو (شبکه توانا) داشتند. از ابتدای آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، بیش از ۹۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دبیران در ۱۳ شهر در قالب کارگاه‏‌ها، سمینارها و همایش‏‌ها در سطح کشور با مفاهیم و مبانی علم و فناوری نانو آشنا شدند. این برنامه‏‌ها توسط باشگاه نانو و نهادهای ترویجی همکار در سطح کشور و همچنین سازمان‌های مسئول در این زمینه اجرا شد که در ادامه اخبار این رویدادها تشریح شده است.

 

برنامه‏‌های شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی نانو (شبکه توانا)

نتایج ارزیابی عملکرد آذرماه ۹۷ اعضای شبکه آزمایشگاهی توانا اعلام شد

فعالیت آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (شبکه توانا) در آذرماه ۱۳۹۷ منجر به آشنایی بیش از ۳۰۰۰۰ دانش‌آموز و دبیر با یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا شده است. بر اساس گزارش‌های رسیده از مراکز دارای آزمایشگاه نانو، در آذرماه، تعداد ۱۶۵ کارگاه آموزشی تجهیزات فناوری نانو برگزار شده که به واسطه این کارگاه‌ها ۵۰۴۰ نفر از دانش‌آموزان در آزمایشگاه‌های نانو آموزش دیده‌اند.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تجهیزات نانو در ۷ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کشور 

کارگاه‌های آموزشی آشنایی با فناوری نانو و نحوه کار با تجهیزات فناوری نانو به همت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سطح کشور از جمله پژوهش‌سرای دکتر ریاضی شهرستان بیجار استان کردستان، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جاسک، مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی کرمان، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان مراغه، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان قروه استان کردستان، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سلماس وپژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه ۱ بندرعباس در قالب شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (شبکه توانا) از ابتدای آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه ۹۷ برگزار شد.

 

کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره جوان خوارزمی در گروه طرح‌های بین‌رشته‌ای توسط دانش‌آموز کرمانی

رییس مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی کرمان از کسب رتبه دوم کشوری در گروه طرح‌های بین رشته‌ای (فناوری نانو) جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش‌آموز بمی خبر داد.

اعلام امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان پنجمین دوره آموزشی مهارت آزمایشگاهی ویژه کارشناسان شبکه توانا

به گزارش شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (شبکه توانا) پس از برگزاری موفق پنجمین دوره آموزشی مهارت آزمایشگاهی، امتیاز شرکت‌کنندگان بر اساس مجموع امتیاز سه شاخص حضور در کارگاه‌ها، گزارش‌کار دوره و آزمون نهایی محاسبه و اعلام شد.

حمایت از خرید تجهیزات فناوری نانو در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

باشگاه نانو امسال نیز همانند سال‌های گذشته آماده ارائه خدمات و فروش حمایتی تجهیزات تا سقف ۷۰درصد مبلغ برای دستگاه‌های پیشرفته طبق ضوابط مربوطه است.

 

سمینارها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو

سمینارها و کارگاه‌های آشنایی با فناوری نانو در شهرهای تبریز، تهران، بندرعباس، ملایر، سیرجان و سنندج برگزار شد. همچنین همایش دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید قاسمی ناحیه یک بندرعباس در روز بیستم آذرماه با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و ناحیه یک بندرعباس و نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول و دوم نظری و فنی‌حرفه‌ای این ناحیه در سالن مرحوم کورش گرمساری برگزار شد.

غرفه نانو در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان ایلام

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرهیختگان ایلام، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان ایلام که به مناسبت هفته پژوهش در آذرماه در دانشگاه ایلام برگزار شد، اقدام به برپایی غرفه نانو نمود و پذیرای عموم بازدیدکنندگان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان بود.

برپایی غرفه نانو در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه ۲ بندرعباس، در راستای معرفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آزمایشگاه نانوی این مرکز، غرفه‌ای را در نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان» برپا کرد.

 

بازدیدها و نشست‌های هم‌فکری

نشست باشگاه نانو و مدیران پژوهش‌سراهای تهران با موضوع بررسی ظرفیت‌های آموزشی نانو در شهر تهران

روز دوشنبه سوم دی‌ماه ۱۳۹۷، نشستی با موضوع بررسی ظرفیت‌های آموزشی نانو برای دانش‌آموزان شهر تهران با حضور مدیر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران، مدیر بخش دانش‌آموزی کارگروه ترویج ستاد نانو، مدیر باشگاه نانو و مدیران پژوهش‌سراهای شهر تهران در محل ستاد نانو برگزار شد.

برگزاری نشست همفکری با حضور مدیر کل اداره آموزش‌وپرورش استان هرمزگان با موضوع ترویج دانش‌آموزی نانو

روز شنبه ۲۴ آذرماه، نشستی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان، مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو و مدیر باشگاه نانو در محل ستاد نانو با موضوع بررسی ظرفیت‌های استان و توسعه زیرساخت‌های لازم برای آموزش ۵۰هزار دانش‌آموز در سال آینده برگزار شد.

بررسی ظرفیت های ترویج و آموزش علوم و فناوری نانو در بخش دانش آموزی

روز سه شنبه مورخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۷ در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جلسه‌ای با موضوع معرفی برنامه‏‌ها و فعالیت‏‌های این ستاد در حوزه آموزش و ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو در کشور و شناسایی ظرفیت‌ها در این زمینه با حضور دکتر احمدوند مدیر کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو، مهندس خادم مدیر ترویج دانش‌آموزی کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی، مهندس زارعی مدیر باشگاه نانو، آقای مهندس لیثی مدیر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران، آقای آهنگری نماینده اداره کل شهرستان­‌های تهران و کارشناسان باشگاه نانو برگزار شد.

بازدید مدیرکل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از آزمایشگاه نانوی سما تبریز

آقای دکتر ثمری، مدیرکل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه ایشان از آزمایشگاه نانوی مستقر در دانشکده سما تبریز بازدید کردند.

بازدید رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از آزمایشگاه نانوی ساری

به گزارش زهره درودی، کارشناس آزمایشگاه نانوی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید علیمحمدی ساری، رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان مازندران به همراه معاون آموزش متوسطه و کارشناسان ناحیه ۲ ساری از فعالیت‌های حوزه فناوری نانو و بخش‌های مختلف کارگاه و آزمایشگاه نانو بازدید بعمل آوردند.

بازدید مدیرکل امور بانوان استان آذربایجان شرقی از آزمایشگاه فناوری نانو مرکز فنی و حرفه‌ای تبریز

احمد طهماسبی، مدیر آزمایشگاه نانوی مرکز فنی و حرفه‌ای شماره ۳ تبریز در گفتگو با بخش خبری باشگاه نانو از بازدید مدیرکل امور بانوان استان و برگزاری شش سمینار دانش‌آموزی نانو خبر داد. طهماسبی افزود: « در تاریخ ۱۵ آذرماه جاری، خانم دکتر رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و هیأت همراه از آزمایشگاه و کارگاه فناوری نانو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۳ تبریز بازدید به عمل آوردند.

بازدید اعضای شورای شهر تبریز از آزمایشگاه نانو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان

رئیس شورای شهر تبریز بر لزوم ثبت اختراع و صنعتی‌سازی پروژه‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های نانو تأکید کرد. خانم طیبه غفاری، مدیر آزمایشگاه نانو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجانتبریز، از بازدید اعضای شورای شهر تبریز از آزمایشگاه نانو این پژوهش‌سرا خبر داد.

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از آزمایشگاه نانو مرکز فنی و حرفه‌ای شماره ۳ تبریز

به گزارش طهماسبی، کارشناس آزمایشگاه نانو مرکز فنی و حرفه‌ای شماره ۳ تبریز، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و هیأت همراه از آزمایشگاه فناوری نانوی این مرکز بازدید کردند.