استارت‌آپی برای تولید باتری نانوییِ خودروهای الکتریکی

لاگ‌ناین متریالز (Log 9 Materials) یک استارت‌آپ‌ هندی است که نمونه اولیه باتری فلز هوا را ساخته است، باتری که با کمک فناوری نانو بهبود یافته و می‌توان از آن برای خودروهای الکتریکی استفاده نمود. تست‌های اولیه این باتری روی خودروهای الکتریکی انجام شده‌است.

سال ۲۰۱۹ را می‌توان سال خوبی برای خودروهای الکتریکی دانست چرا که برخی از شرکت‌های پیشرو نظیر مرسدس، آئودی و هیوندای محصولات الکتریکی خود را وارد بازار کرده‌اند. با این حال هنوز شرکت‌های مختلفی روی توسعه باتری‌ها کار می‌کنند تا چالش‌های این حوزه را حل کنند.

یکی از استارت‌آپ‌های هندی که به وسیله محقق ۲۵ ساله‌ای راه‌اندازی شده به دنبال استفاده از فناوری نانو برای بهبود عملکرد باتری‌ها است. لاگ‌ناین متریالز (Log 9 Materials) توسط اکشای سینگال تأسیس شد تا از گرافن برای بهبود باتری‌های خودروها استفاده کند.

سینگال می‌گوید: « ما سعی داریم تا باتری‌های فلز هوا را با کمک فناوری نانو توسعه دهیم و انقلابی در صنعت انرژی پاک ایجاد کنیم. این باتری‌ها با استفاده از آب، هوا و فلز کار می‌کنند و ساختاری شبیه به پیل‌های سوختی دارند. این فناوری بسیار پاک بوده و انتشار گاز دی‌اکسیدکربن آن صفر است؛ بنابراین کاملاً زیست‌سازگار محسوب می‌شود. فلز به کار رفته در آن نیز کاملا قابل بازیافت بوده و می‌توان مجدداً از آن استفاده نمود. در این باتری تنها باید در مخزن خودرو آب پر کرد و فلز آلومینیم را در آن قرار داد بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی باید فلز آلومینیم را عوض کرد.»

نمونه اولیه این باتری ساخته شده و در یک خودروی الکتریکی استفاده شده‌است. در حال حاضر ابعاد فلز آلومینیم بزرگ بوده که این شرکت در حال کوچک‌تر کردن آن است.

شرکت لاگ‌ناین روی محصولات زیست‌سازگار دیگری نیز کار می‌کند. برای مثال، این شرکت روی دستگاه تصفیه آب غیرالکتریکی مبتنی بر گرافن در حال کار است.

این استارت‌آپ در حال حاضر ۳ پتنت را به ثبت رسانده که این پتنت‌ها در حوزه سنتز گرافن و محصولات گرافنی است. به اعتقاد سینگال، این شرکت به دنبال پیوندزدن تحقیقات دانشگاهی با محصولات تجاری که هنوز به بازار نرسیده‌اند، است.

چندین شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به تأمین بودجه این استارت‌آپ کرده‌اند. ۳۳ کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند که میانگین سن آنها ۲۶ سال است.