ساخت کرم ضدپیری صورت با کلاژن نانومقیاس و لیپوزوم

شرکت سابرینا بیوتی با استفاده از کلاژن نانومقیاس و استفاده از یک سیستم رهایش مبتنی بر لیپوزوم، کرم ضدپیری با کارایی بسیار بالا ساخته است.

شرکت سابرینا بیوتی (Sabrina Beauty) که در حوزه ساخت مواد مراقبت از پوست فعالیت دارد، اعلام کرد که با استفاده از فناوری نانو موفق به بهبود محصولات خود شده‌است. این شرکت از سامانه رهاسازی لیپوزومی برای ساخت کرم‌های ضدپیری صورت استفاده کرده که اثربخشی بسیار سریعی دارد. بعد از استفاده از این کرم‌ها، در مدت زمان چند روز، حفره‌ها و التهاب‌های پوست کاهش می‌یابد.

لورا جانای بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید که این محصول در مدت زمان کوتاهی اثربخشی خود را نشان می‌دهد. به دلیل استفاده از سامانه رهاسازی، مواد مورد استفاده در این کرم‌ها تا رسیدن به پوست، پایدار می‌مانند. مواد فعال در این کرم درون لیپوزوم کپسوله شده و به آرامی رهاسازی می‌شود، بنابراین اثربخشی آن افزایش می‌یابد.

جانای بعد از مشاهده اثرات پیری روی چهره خواهر بزرگتر خود، تصمیم به ارائه روشی برای حل این مشکل می‌گیرد. او با مراجعه به یک متخصص پوست درمی‌یابد که باید کلاژن به‌صورت مستقیم روی پوست قرار گیرد؛ از این رو آنها روی کلاژن نانومقیاس کار می‌کنند که به دلیل ابعاد کوچکی که دارد می‌تواند به پوست نفوذ کرده و در لایه جلدی پوست قرار گیرد.

در این فناوری از کلاژنی استفاده شده که تا ۷۰ درصد شبیه به کلاژن پوست انسان است. این گروه از فناوری کشت سلولی موسوم به PhytoCellTecTM استفاده کردند تا سلول‌های بنیادی سیب سبز که روی حذف چروک‌های پوست و از بین بردن پیری پوست مؤثر است را کشت دهند.

در این فرمولاسیون از ترکیب برخی ویتامین‌ها نظیر C و E استفاده شده که موجب روشن‌تر شدن پوست می‌شود. ویتامین E نقش محافظ روی پوست را ایفا کرده و در مقابل رادیکال‌های آزاد سدی ایجاد می‌کند تا غشاء سلولی، سایت‌های آنزیمی و DNA از گزند رادیکال‌های آزاد مصون باشند.

با توجه به وجود پوست‌های مرده روی صورت، پیشنهاد می‌شود که ابتدا با لایه‌بردار این لایه مرده از روی صورت برداشته شود بعد این کرم استفاده شود.

شرکت سابرینا بیو‌تی در سال ۲۰۱۷ در شهر فلوریدا تأسیس شد تا در حوزه کرم‌های پوست فعالیت داشته باشد.