حمایت‌های ویژه ستاد نانو از آماده‌‏سازی دانش‏‌آموزان برای حضور در دهمین دوره المپیاد نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای ترویج و آموزش گسترده علوم و فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی از برگزارکنندگان دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آمادگی المپیاد نانو حمایت می‌کند. این آموزش‌ها پیش از برگزاری المپیاد و برای آماده‌سازی داوطلبان توسط نهادهای ترویجی و مراکز آموزشی فعال در سطح کشور طی ده سال گذشته با راهبری «باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو» انجام شده است.

 ستاد نانو به منظور ارج نهادن به تلاش این مراکز در ترویج و آموزش نانو به دانش‌آموزان، حمایت‌هایی را در نظر گرفته است که در ادامه به تبیین این حمایت‌ها و برخی رویدادهای انجام‌شده در این زمینه در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی‌ماه ۹۷ می‌پردازیم.

 

حمایت از برنامه‌های ترویجی/ آموزشی دانش‌آموزی

حمایت از برگزاری کارگاه‌های آمادگی دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در شبکه توانا

کارگاه‌های آمادگی المپیاد دانش‌آموزی نانو، هر ساله با هدف آشنایی و آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون مرحله اول، به صورت رایگان و در سراسر کشور برگزار می‌گردد و مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.

کارشناسان آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو عضو شبکه توانا که در دوره‌های آموزشی این شبکه حضور داشته و موفق به دریافت گواهی دوره شده‌اند، دارندگان گواهی توانمندی تدریس از کارگروه ترویج ستاد نانو و همچنین اعضای هیأت علمی که راهنمایی حداقل یک پایان‌نامه مرتبط با فناوری ‌نانو را انجام داده و اطلاعات آنها در بانک‌های اطلاعاتی سایت ستاد نانو ثبت شده باشد، امکان تدریس در این کارگاه‌ها و دریافت حمایت مشخص‌شده طبق آیین‌نامه را دارند.

 

حمایت ستاد نانو از کارگاه‌های آمادگی المپیاد در آزمایشگاه‌های شبکه توانا

به گزارش باشگاه نانو، کارگاه‌های آمادگی المپیاد دانش‌آموزی نانو در صورت برگزاری در محل آزمایشگاه‌های توانا علاوه بر دریافت حمایت ویژه این کارگاه‌ها مشمول حمایت از برگزاری کارگاه‌های ترویجی در شبکه آزمایشگاه‌های توانا نیز می‌شوند. «آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌های آمادگی المپیاد» و «آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌های ترویجی در شبکه آزمایشگاه‌های توانا» از سایت باشگاه نانو قابل دریافت است.

 

بازدیدها، سمینارها و نشست‏‌های ترویجی دانش‌آموزی نانو

سمینار آشنایی با فناوری نانو و تازه‌های آن در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مفیدی بافق با شرکت ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان و همچنین در پژوهش‌سرای ناحیه ۲ بندرعباس با حضور ۲۶۰ نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

 

بازدیدهای آزمایشگاه نانوی برازجان آغاز شد

به گزارش مرتضی پورعسگر، کارشناس آزمایشگاه نانوی برازجان، با هماهنگی صورت‌گرفته با معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برازجان، مقرر شد که ۱۰هزار دانش‌آموز شهرستان، امسال از آزمایشگاه نانو بازدید کنند.

 

نشست اولیای برگزیدگان المپیاد نانو و مسئولین پژوهش‌سرای برازجان

به نقل از کارشناس پژوهش‌سرای برازجان، این شهر در مرحله اول از نهمین المپیاد نانو ۴۰ نفر قبولی داشت که بالاترین آمار قبولی در بین پژوهش‌سراهای کشور بوده است. جلسه با اولیای این دانش‌آموزان پیرامون معرفی فعالیت‌های پژوهشی در آزمایشگاه توانا و دعوت از فرزندان آنها برای حضور در طرح‌های پژوهش‌محور برگزار شد.

 

حضور مسئولان و مدیران در برنامه‌های ترویجی دانش‌آموزی نانو

به گزارش پژوهش‌سرای ناحیه ۲ بندرعباس سمینار ترویجی نانو با حضور آقای فیاضی مشاور پارلمانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش، آقای رضاعلی، رئیس اداره ارزیابی و عملکرد و امور استان‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش، آقای خوشبخت معاون پژوهشی اداره کل استان، آقای حسینی مدیر ناحیه ۲ و آقایان البرز و ناصری معاونین آموزشی و پژوهشی ناحیه ۲ برگزار شد.

 

مسابقه ملی توانمند

فراخوان سومین دوره مسابقه ملی توانمند

سومین دوره مسابقه ملی توانمند در بهمن و اسفندماه سال جاری در چهار محور دانش عمومی در حوزه فناوری نانو، نانوالیاف، آبگریزی و دارورسانی برگزار خواهد شد. ثبت‌نام این مسابقه از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۵ در سایت باشگاه نانو آغاز و تا ۹۷/۱۱/۲۲ ادامه خواهد داشت.