همکاری برای تولید نانومواد مورد استفاده در ساخت کاتد باتری

شرکت کانادایی نانووان همکاری مشترکی با شرکت سینت گوبین آغاز کرده تا با همکاری یکدیگر روی توسعه نانومواد مورد استفاده در ساخت کاتد باتری یون لیتیم کار کنند.

دن بلوندال مدیرعامل شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت وارد همکاری مشترک با شرکت سینت گوبین شده‌است. هدف از این همکاری مشترک، بهبود مواد مورد استفاده باتری یون لیتیم تولیدشده در شرکت نانووان است.

شرکت سینت گوبین یک شرکت چند ملیتی با سرمایه چند میلیارد دلاری است که مواد با عملکرد بالا به‌منظور استفاده در حوزه‌های انرژی، سلامت، خودروسازی و هوافضا تولید می‌کند. این توافق‌نامه که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده به دنبال تجاری‌سازی فناوری مواد مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم است.

بن باسات از مدیران توسعه کسب و کار شرکت نانووان می‌گوید: « شرکت سینت گوبین تاریخچه‌ای غنی از نوآوری و همکاری دارد و ما بسیار خرسندیم که با این شرکت پیشرو در جهان همکاری داریم. مواد این شرکت مکمل فناوری پردازشی ما بوده و این توافق‌نامه می‌تواند خدمات ما را در حوزه باتری یون لیتیم توسعه دهد.»

پودرهای تولید شده توسط شرکت نانووان با استفاده از فرآیند پتنت شده‌ای ساخته می‌شود که در آن از عناصر مختلفی نظیر کبالت، نیکل، آلومینیم و آهن استفاده می‌شود. این ترکیبات در دمای بالا در کوره با هم ترکیب می‌شوند. این دو شرکت قصد دارند تا با همکاری یکدیگر این فناوری را توسعه دهند.

سینت گوبین در نظر دارد تا در پروژه پایلوت شرکت نانووان به‌عنوان یک عضو کنسرسیومی با پشتیبانی دولت کانادا مشارکت کند.

ناتش کرشنان از مدیران تجاری‌سازی شرکت سینت گوبین می‌گوید: « نوآوری برای فعالیت‌های آینده راهبردی کلیدی برای هر دو شرکت است. ما قصد داریم با ترکیب توانمندی‌های دو شرکت رهیافت‌های تازه‌ای برای حوزه ذخیره‌سازی انرژی ارائه کنیم. ما مشتاقیم که با شرکت نانووان همکاری کنیم.»

نانووان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه باتری یون‌ لیتیم است که با استفاده از فناوری‌نانو، مواد برای تولید کاتد باتری تولید می‌کند. این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی، ذخیره‌سازی انرژی و کالاهای برقی مصرفی استفاده می‌شوند. این شرکت خط تولید پایلوتی برای این کار دارد که با حمایت دولت کانادا ایجاد شده‌است. مأموریت نانووان، تجاری‌سازی فناوری پتنت‌شده‌‌ این شرکت و تولید انبوه کامپوزیت‌های نانوساختار است. نانووان در حال توسعه‌ فناوری برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در ساخت کاتد است تا باتری‌های یون لیتیم به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی و الکترونیک مصرفی تولید شود. چندی پیش نانووان اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره‌‌ ۲۹۰۶۰۰۹ در دفتر ثبت اختراعات کانادا شده‌است.