برگزاری نشست محققان پایان‌نامه‌های صنعتی-کاربردی فناوری‌نانو

نشست تخصصی محققان پایان‌نامه‌های صنعتی-کاربردی فناوری نانو در روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ در محل ستاد نانو برگزار شد.

آخرین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های تخصصی پایان نامه های مبنتی بر نیاز صنعت در راستای آیین نامه حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی– کاربردی، در سال ۹۷ در روز پنج شنبه ۱۱ بهمن ماه در محل ستاد نانو برگزار شد.

در این نشست تخصصی دانشجویان، گزارشی از پایان‌نامه‌های خود را با تکیه بر دستاوردها و مزایای رقابتی محصول یا فرایند ارائه کردند. همچنان به نقش شرکت‌های میزبان پایان نامه صنعتی در انجام پایان نامه اشاره نمودند. پس از ارائه دانشجویان، کارشناسان کارگروه‌های مختلف نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را جهت پیشرفت و ارتقا فعالیت های دانشجویان از دیدگاه اسستفاده در صنایع و تجاری سازی بیان کردند.

در این نشست تخصصی که موضوعات ارائه شده در آن مربوط به حوزه‌های نانومواد، نانوکاتالیست‌ها و کاربرد فناوری‌نانو در دارورسانی و سلامت بود؛ تعداد ۱۲ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از ۱۰ دانشگاه و ۸ رشته مختلف به ارائه دستاوردهای صنعتی و کاربردی خویش پرداختند. براساس نظر کارشناسان، پایان نامه‌های دارای پتانسیل جهت پیگیری‌های آتی به بخش های مختلف مانند مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، مرکز توسعه نانوالکترونیک ایران (INEC)، کانون پتنت، برنامه طرح های نوآورانه و کارگروه صنعت و بازار معرفی شدند.

لازم به توضیح است که ستاد توسعه فناوری نانو از پایان نامه های مبتنی بر نیاز صنایع در راستای آیین نامه حمایت از پایان نامه های صنعتی–کاربردی حمایت می‌نماید و به منظور معرفی دستاوردهای پایان‌نامه‌های صنعتی –کاربردی تایید شده در حوزه فناوری نانو، جلسات نشست هم‌اندیشی با حضور محققان این پایان‌نامه‌ها برگزار می‌کند. با توجه به تغییرات آیین نامه ستاد نانو برای حمایت از پایان نامه ها، این، آخرین نشست از سلسله نشست هایی بود که براساس آیین نامه حمایت از پایان نامه های سال ۹۶ مشمول حمایت می شدند.

دانشجویان می‌توانند برای آشنایی با آیین‌نامه حمایت از پایان نامه های صنعتی – کاربردی به صفحه آیین‌نامه مراجعه نمایند.