سرمایه‌گذاری روی آزمون صنعتی نانوپوشش‌های باتری‌ خودروهای الکتریکی

شرکت آلمانی فولکس‌‌واگن با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری، به استارت‌آپ فورج‌نانو کمک می‌کند تا آزمون‌های صنعتی روی نانوپوشش‌دهی باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی را انجام دهد.

شرکت فولکس‌واگن ۱۰ میلیون دلار روی استارت‌آپ فورج‌نانو (Forge Nano) سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری برای حمایت از آزمایش‌های صنعتی روی فناوری نانوپوشش‌دهی انجام می‌شود. قرار است از فناوری پوشش‌دهی برای بهبود عملکرد باتری‌ها استفاده شود.

همکاری مشترک فولکس‌‌واگن و فورج‌نانو از سال ۲۰۱۴ آغاز شده‌است. در این سال فورج‌نانو شروع به تحقیق روی استفاده صنعتی از لایه‌نشانی اتمی برای تولید مواد هسته‌ای پوسته‌ای به‌منظور استفاده در باتری‌ها کرد. اثرات مثبت فناوری لایه‌نشانی اتمی در بخش بهبود باتری دانسیته انرژی باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی بود.

شرکت فولکس‌واگن قصد دارد تا باتری‌های قدرتمندی برای خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ تولید کند. در حال حاضر شرکت فولکس‌واگن با شرکاء مختلف در حوزه تولید باتری همکاری دارد تا به موازات تحقیقات خود در این حوزه، از توانمندی‌های آنها نیز استفاده کند.

الکس هینریش از مدیران بخش تحقیقات فولکس‌واگن می‌گوید که این همکاری مشترک در بخش تجهیزات بوده و این شرکت قصد دارد تا با این سرمایه‌گذاری، امکان انجام تحقیقات صنعتی را روی این فناوری پوشش‌دهی فراهم کند.

لایه‌نشانی اتمی فرآیندی است که در آن یک لایه نازک به‌صورت پوشش روی سطح ایجاد می‌شود. فورج‌نانو قصد دارد تا با این فناوری اقدام به افزایش دانسیته انرژی باتری‌های خودروهای الکتریکی کند.

فولکس‌واگن همکاری دیگری نیز در حوزه باتری داشته است، این شرکت با گوگل روی توسعه باتری با استفاده از کامپیوتر کوانتومی کار می‌کند. این دو شرکت همکاری مشترکی برای استفاده از فناوری کامپیوتر کوانتومی آغاز کرده‌اند که در آن به شبیه‌سازی ساختار مولکولی جدیدی پرداخته شده‌است. این کار با موفقیت انجام شده و در نهایت ماده‌ای برای توسعه‌ باتری‌های قدرتمند ارائه شده‌است. هدف از این پروژه، تولید باتری‌های جدید برای استفاده در خودروهای الکتریکی است. این دو شرکت همکاری درازمدتی را تجربه می‌کنند که مقصود طرفین، شبیه‌سازی فرآیند شیمیایی برای تولید باتری روی کامپیوتر کوانتومی است. برای محاسبه‌ چنین شبیه‌سازی به یک سامانه‌ محاسباتی قدرتمند نیاز است که محققان دو شرکت به سراغ کامپیوتر کوانتومی رفتند.