قراردادی برای فروش محصولات نانویی از طریق یک هولدینگ

شرکت گراتومیک برای فروش محصولات نانویی خود، همکاری مشترکی با هولدینگ توداک آغاز کرده است. تایرهای تقویت‌شده با گرافن، محصولات گرافنی و گرافیت از جمله محصولاتی هستند که در قالب این پروژه از طریق هولدینگ توداک به فروش خواهد رسید.

شرکت کانادایی گراتومیک (Gratomic) همکاری مشترکی با هولدینگ توداک (TODAQ) برای فروش محصولات خود توسط این هولدینگ آغاز کرده است.

شلدون اینونتاش مدیرعامل شرکت گراتومیک می‌گوید: « بازار تایرها نیازمند محصولاتی با کارایی بالا، ایمن و مصرف سوخت پایین است. همکاری مشترک گراتومیک با توداک می‌تواند به ما اجازه دهد تا محصولات خود را در حوزه تایر به دست مصرف‌کننده برسانیم.»

این پروژه روی فروش گرافیت و محصولات نانویی مبتنی بر گرافن در بازارهای جهانی تمرکز خواهد داشت. گراتومیک یکی از شرکت‌های کانادایی در حوزه‌ استخراج معادن است که روی دو پروژه‌ گرافیت در نامیبیا و کانادا فعالیت دارد. این شرکت به‌ دنبال استخراج و تجاری‌سازی محصولات گرافیتی به‌ویژه نانومواد کربنی نظیر گرافن است. گرافن اخیراً در تایر خودرو و دوچرخه مورد استفاده قرار گرفته و موجب بهبود کیفیت و دوام این محصولات شده‌است. علاوه بر تایر، در وسایل ورزشی نظیر تنیس نیز از گرافن استفاده می‌شود. گراتومیک نیز تایرهای جدیدی تولید کرده که کارایی سوخت را بالا می‌برد. این تایرها موسوم به GUET حاوی گرافن بوده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

سان سو پارک از مدیران شرکت توداک در سئول می‌گوید: « ما خوشحالیم که با شرکت گراتومیک همکاری داریم. توداک چشم ‌به ‌راه اضافه‌شدن محصولات شرکت گراتومیک به سبد فروش خود است، با این کار محصولات گرافنی نانومهندسی‌شده می‌تواند به دست مصرف‌کننده برسد.»

این پروژه در طول سال ۲۰۱۹ هم‌زمان با عرضه عمومی تایرهای گراتومیک به بازار، اجرا می‌شود. آرنو براند از مدیران شرکت گراتومیک می‌گوید: « معدن گرافیت ما در نامیبیا مقدار زیادی گرافیت با کیفیت بالا تولید می‌کند که به سادگی در فرآیندهای تجاری قابل استفاده است. این منبع گرافیت می‌تواند تبدیل به محصولاتی شود که تغییرات شگرفی در بازار ایجاد کند.»

گراتومیک همکاری مشترکی با شرکت پرپتوس کربن تکنولوژیز دارد. پرپتوس بزرگترین تولیدکننده گرافن اصلاح‌شده سطحی با پلاسما است که هر سال بیش از ۱۰۰ تن از این محصول را تولید می‌کند.