افزایش تقاضا برای نانوجوهر در صنعت الکترونیک

شرکت پی‌وی‌نانوسل، تولیدکننده نانوجوهرهای رسانا برای صنعت الکترونیک چاپی، فروش خود را در سال ۲۰۱۸ تقریباً ۴۰۰ درصد افزایش داد. دلیل این استقبال، افزایش تقاضا برای جوهرهای رسانا، به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک است.

شرکت پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) تولیدکننده نانوجوهرهای رسانا با نام تجاری Sicrys™  است که جوهرهای حاوی مس و نقره تولید می‌کند. این جوهرها با پاسخ به نیاز صنعت الکترونیک دیجیتال چاپی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. پی‌وی‌نانوسل اعلام کرد که سال ۲۰۱۸، سال بسیار موفقی برای این شرکت بوده است.

فرناندو دیلا وگا از مدیران شرکت پی‌وی‌نانوسل می‌گوید: « وقتی ما عملکرد سال ۲۰۱۸ را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که سال بسیار موفقی را پشت سرگذاشته‌ایم. فروش ما در سال ۲۰۱۸ تقریباً ۴۰۰ درصد رشد داشته که بیشترین سهم خرید جوهر برای حوزه شیشه خودرو بوده است. ما انتظار داریم که این فروش در سال ۲۰۱۹ افزایش یابد و این افزایش حداقل با نرخ سال گذشته‌ صورت گیرد. ما بازخورد مثبتی از مشتریان درباره نانوجوهرهای تولیدشده دریافت کردیم که انتظار می‌رود این رضایت‌مندی موجب افزایش فروش در سال ۲۰۱۹ شود. فناوری مربوط به نانوجوهر حاوی ذرات مس در آمریکا به ثبت رسیده که این موضوع اهمیت راهبردی زیادی برای ما دارد. سال ۲۰۱۸ برای ما سالی بسیار خوب و نقطه شروعی برای فروش تجاری شرکت پی‌وی‌نانوسل بود. ما چشم‌انداز بسیار روشنی را برای سال ۲۰۱۹ متصور هستیم.»

پی‌وی‌نانوسل برای ساخت جوهرهای خود از نانوذرات استفاده می‌کند که حضور این نانوذرات موجب بهبود عملکرد جوهر می‌شود. در حال حاضر جوهرهای مس و نقره به بازار عرضه شده و از آن در چاپگرهای جوهرافشان استفاده می‌شود. این جوهرها برای تولید محصولاتی نظیر پیل‌های فتوولتائیک، بوردهای مدار چاپی، آنتن‌ها، حسگرها و نمایشگرهای لمسی استفاده می‌شود. در حال حاضر تقاضا برای جوهرهای رسانا، به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک رو به افزایش است از این رو شرکت پی‌وی‌نانوسل تلاش دارد با شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری‌ داشته باشد.

چندی پیش پی‌وی‌نانوسل قراردادی با شرکت زی‌ترونیک امضاء کرد تا نانوجوهرهای خود را در بازار تایوان عرضه کند. قبل از آن نیز پی‌وی‌نانوسل با شرکت مرک تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده بود تا از طریق این شرکت محصولات خود را به بازار عرضه کند.