ثبت پتنت تولید مواد کاتدی باتری یون‌لیتیم در چین

شرکت کانادایی نانووان پتنت مربوط به ساخت مواد کاتدی باتری یون لیتیم را در کشور چین به ثبت رساند. این شرکت با استفاده از مواد نانوساختار، ترکیبات مورد نیاز در کاتد باتری یون لیتیم را تولید می‌کند.

استفان کامپبل مدیرعامل شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی در چین شده‌است. نانووان پیش از این ۱۱ پتنت در کشورهای مختلف ثبت کرده بود و این پتنت جدید با شماره ZL2014800279145 در چین ثبت شده‌است. در این پتنت روشی برای بهبود باتری‌های یون لیتیم به کمک فرآیند جدید شرکت نانووان ارائه شده‌است.

کامپبل می‌گوید: « ثبت این پتنت قدم تازه‌ای در مسیر حفظ مالکیت فکری ما در کشور چین است، پیش از این در کشورهای تایوان، ژاپن، کره‌جنوبی، آمریکا و کانادا پتنت‌هایی ثبت کرده بودیم تا بتوانیم از فناوری خود حفاظت کنیم. علاوه‌بر این، ما بیش از ۳۰ پتنت مختلف نیز در مسیر ثبت در کشورهای مختلف داریم.»

نانووان از فناوری ویژه‌ای برای تولید مواد مورد استفاده در کاتد بهره می‌برد که مبتنی بر محیط آبی بوده و در آن از ترکیب لیتیم، نیکل، کبالت و دیگر فلزات استفاده شده‌است. این فناوری بی‌نیاز از آسیاب و خردایش بوده در نتیجه میزان آلایندگی در محصول به حداقل می‌رسد، زمان ماندگاری در کوره کم شده و تبلور بهبود می‌یابد. این فناوری پتنت شده می‌تواند مسیرهای جایگزینی برای تولید مواد مورد استفاده در کاتد ایجاد کند.

کامپبل می‌افزاید: « ما یک تیم علمی نوآور در شرکت نانووان داریم و راهبرد ما مبتنی بر مالکیت فکری بوده و تلاش داریم تا فرآیند مورد استفاده خود را به‌طور دائمی بهبود دهیم. در این مسیر دانش و مالکیت فکری ما بهبود یافته و می‌توانیم ارتباط خود را با شرکاء صنعتی بهبود دهیم.»

نانووان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه باتری یون‌ لیتیم است که با استفاده از فناوری‌نانو، مواد برای تولید کاتد باتری تولید می‌کند. این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی، ذخیره‌سازی انرژی و کالاهای برقی مصرفی استفاده می‌شوند. این شرکت خط تولید پایلوتی برای این کار دارد که با حمایت دولت کانادا ایجاد شده‌است. مأموریت نانووان، تجاری‌سازی فناوری پتنت‌‌شده‌‌ این شرکت و تولید انبوه کامپوزیت‌های نانوساختار است. نانووان در حال توسعه‌ فناوری برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در ساخت کاتد است تا باتری‌های یون لیتیم به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی و الکترونیک مصرفی تولید شود.