بهبود داروی نانوآمولوسیون با افزودن عصاره هسته هلو

شرکت تراپیوتیکس سولوشنز اینترنشنال با افزودن عصاره هسته هلو به نانوآمولوسیون دارویی خود، موفق به بهبود عملکرد این سامانه دارویی ضدسرطان شده‌است.

شرکت تراپیوتیکس سولوشنز اینترنشنال (Therapeutics Solutions International) اعلام کرد که موفق به بهبود فرمولاسیون پتنت‌شده نانوذرات پتراستیلبن موسوم به NanoStilbene شده‌است.

نانواستیلبن یک نانوآمولوسیون از ترکیب پتراستیلبن در ابعاد ۷۵ تا ۹۰ نانومتر است که در غلظت ۲۰۰ میلی‌گرم در میلی‌لیتر استفاده می‌شود. این شرکت موفق به تولید نانوآمولوسیونی با فرمولاسیون بهینه‌شده به‌منظور از بین بردن تومور سرطانی شده‌است.

تیم دیکسون مدیرعامل شرکت تراپیوتیکس می‌گوید: « ما اخیراً نتیجه‌گیری آزمون بالینی را برای به‌ کارگیری این نانوآمولوسیون برای از بین بردن تومور سرطانی صلب را به پایان رساندیم. در این آزمون، داوطلبان معادل ۳۰۰ میلی‌گرم از نانوذرات پتراستیلبن را به‌صورت روزانه به مدت سه هفته مورد استفاده قرار دادند که این کار موجب کاهش فاکتور TNF تومور شد. با افزودن عصاره استخراج‌شده از هسته هلو در این فرمولاسیون ما موفق شدیم تا اثربخشی این دارو را افزایش دهیم به طوری‌که حتی در سطح بالای التهاب سیتوکین نیز این دارو اثربخشی بالایی دارد.»

توماس ایچیم، از مدیران شرکت تراپیتیکس می‌گوید: « در مقاله‌ای که اخیراً به چاپ رسیده، نشان دادیم که این عصاره می‌تواند فاکتور تشکیل بافت شرایین را کاهش دهد، فرآیندی که در اثر تجمع پلاکت‌ها در رگ به‌وجود می‌آید. با این کار فاکتور TNF تومور کاهش می‌یابد. این فاکتور یک پروتئین پیغام‌بر موسوم به سیتوکین است که توسط سلول‌های سفید تولید می‌شود. وجود این پروتئین موجب التهاب شده و به ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند. با افزودن عصاره هسته هلو به این فرمولاسیون، نه تنها برای مقابله با تومور سرطانی مناسب است بلکه نقش مهمی در فرآیندهای التهابی داشته و می‌تواند برای درمان شرایط التهابی مزمن نظیر عفونت، گندیدگی، تصلب شرایین و زخم مورد استفاده قرار گیرد.»

TNF یکی از اعضاء خانواده نوعی واسط پپتیدی است که در آن حداقل از ۱۹ سیتوکین استفاده شده‌است. این ماده نقش مهمی در تکثیر سلول‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.