سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ نانویی نوپا در حوزه پوشاک

یک شرکت نانویی نوپا در حوزه پوشاک، موفق به جذب سرمایه جدید از سوی چند سرمایه‌گذار شده‌است تا بتواند با این حمایت مالی کسب‌وکار خود را توسعه دهد. بخشی از این سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه درحوزه کاربرد نانو در پوشاک صرف خواهد شد.

تورمز (Turms) یک شرکت هندی فعال در حوزه فناوری‌نانو است که پوشاک با خواص ویژه تولید می‌کند. این شرکت اخیراً موفق به جذب حمایت مالی ۲ کرور روپیه از چند سرمایه‌گذار شده‌است.

این حمایت مالی قرار است روی تولید انبوه و توسعه فناوری، بهینه‌سازی زنجیره تولید و بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری شود.

رامسوار میسرا، مدیرعامل و از بنیان‌گذاران شرکت تورمز می‌گوید: « ما نرخ رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در فروش ماهانه به‌صورت ثابت داریم که این موضوع نشان از اعتقاد راسخ مشتریان به محصولات ما دارد. برای این که بتوانیم به رکورد ۱۰۰ میلیون فروش برسیم، باید مراکز فروش جدیدی را راه‌اندازی کنیم. از سوی دیگر با توسعه و رشد کسب‌وکار، نیاز به تداوم نوآوری داریم.»

تورمز در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تا محصولات هوشمند با ویژگی‌های منحصر به فرد نظیر ضدلک، ضدبو، مدیریت گرما و سرما، کنترل رطوبت تولید کند که این کار با استفاده از فناوری‌نانو انجام شد. این شرکت از فناوری‌نانو در فرآیند تولید خود استفاده کرده است. منسوجات شرکت تورمز دارای خاصیت ضدلک بوده و نیاز به شستشوی مستمر نداشته و نسبت به منسوجات رایج دفعات کمتری شسته می‌شود و همچنین برای تمیز کردن آنها آب و مواد شوینده کمتری استفاده می‌شود. این شرکت در حال حاضر شلوار جین، تی‌شرت و پیراهن تولید می‌کند.

راوین ساستری از سرمایه‌گذاران این شرکت می‌گوید: « من بسیار خوشحالم که می‌بینم شرکت تورمز در حال رشد است و نوآوری این شرکت در طول یک سال گذشته بسیار هیجان‌انگیز بوده است. با راه‌اندازی مراکز جدید فروش برای این شرکت، من مطمئن هستم که تورمز می‌تواند مشتریان بیشتری داشته باشد.»

هارش بالنی از سرمایه‌گذاران دیگر این شرکت می‌گوید: « تورمز یک شرکت پوشاک بزرگ بوده که به نیاز موجود در بازار پاسخ می‌دهد. این شرکت مسیر تازه‌ای در دنیای پوشاک باز کرده است.»