دریافت مجوز فروش ۱۰ تن گرافن به اروپا

شرکت فرست‌گرافن موفق به دریافت مجوز فروش محصولات گرافنی به حجم ده تن به اروپا شد. این مجوز توسط کنسرسیوم REACH به شرکت فرست‌گرافن داده شده‌است.

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) تولیدکننده گرافن با کیفیت بالا از گرافیت استخراج‌شده از سری‌لانکا است. محصولات این شرکت با نام تجاری پیورگراف (PureGRAPH) با ضخامت‌های مختلف برای استفاده در حوزه‌های مختلف عرضه می‌شود.

کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا ۱۰ تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی در محافظت از سلامت انسان و محیط زیست در اروپا را داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می‌شود.

فرست‌گرافن اطلاعات جامعی درباره پیورگراف در اختیار این کنسرسیوم قرار داد تا بتواند برای فروش محصولات خود در اتحادیه اروپا مجوز دریافت کند.

این شرکت برای فروش گرافن خود نیاز به دریافت مجوز از REACH داشت که این مجوز صادر شده‌است. با این مجوز، فرست‌گرافن جزء اندک شرکت‌هایی است که می‌تواند محصولات گرافنی را در اروپا به فروش برساند. فرست‌گرافن برای دریافت مجوز دیگری به سازمان NICNAS درخواست ارسال کرده است.

کریگ مک‌گوکین، از مدیران شرکت فرست‌گرافن، می‌گوید:« دریافت این مجوز، یک گام رو به جلو برای رشد در کسب‌وکار مواد گرافنی است. موفقیت در دریافت این مجوز، نشان‌دهنده موقعیت ما به‌عنوان تولیدکننده پیشرو در محصولات گرافنی با کیفیت بالا است. در دسترس‌بودن جزئیات مربوط به این پرونده، ثبت‌نام در سایر مناطق را سرعت می‌بخشد.»