استفاده از فناوری‌نانو در منسوجات لاکچری ایتالیایی

یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده منسوجات در ایتالیا قصد دارد با استفاده از گرافن، کیفیت محصولات خود را بهبود دهد. از این رو همکاری مشترکی میان شرکت لورو پیانا (Loro Piana) و شرکت دایرکتا پلاس آغاز شده‌است.

دایرکتا پلاس (Directa Plus) یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است. این شرکت اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورد استفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولید کننده پارچه و لباس بوده که به دنبال استفاده از فناوری‌نانو در منسوجات است.

براساس قرارداد همکاری مشترک که میان این دو شرکت به امضاء رسیده است، لورو پیانا در سه سال اول ۰٫۸ میلیون یورو از دایرکتا پلاس خرید خواهد داشت. لورو پیانا به دنبال بهبود ظاهری منسوجات و البسه تولید شده با استفاده از گرافن است.

جیولیو سزارئو، بنیان‌گذار شرکت دایرکتا پلاس و از مدیران این شرکت می‌گوید: «نوآوری‌های مهم در منسوجات با استفاده از فناوری عرضه شده در دایرکتا پلاس می‌تواند موجب ارتقاء عملکرد و راحتی محصولات شرکت لورو پیانا شود.»

سزارئو می‌گوید: «لورو پیانا تولیدکننده منسوجات با کیفیت بالا و لوکس است. ما بسیار خوشحالیم که به توسعه محصولات این شرکت کمک می‌کنیم. راهبرد دایرکتا پلاس ایجاد ارزش افزوده برای شرکاء خود است. این توافق‌نامه موجب می‌شود تا پیشرفت بیشتری در تجاری‌سازی فناوری دایرکتا پلاس انجام شود.»