همکاری مشترک برای استفاده از نانومیله ‌طلا در تشخیص بیماری عفونی

سونا نانوتک (Sona Nanotech) همکاری مشترکی با شرکت اولم داینستیکس (OLM Diagnostics) آغاز کرده تا نانومیله‌های طلای خود را برای تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی در اختیار شرکت اولم داینستیکس قرار دهد.

سونا نانوتک (Sona Nanotech) قرارداد همکاری با یکی از شرکت‌های بریتانیایی برای توسعه ادوات تشخیص بیماری‌های عفونی امضاء کرد.

اولم داینستیکس یکی از شرکت‌های بریتانیایی در نیوکاسل است که تولید، بازاریابی و توزیع ادوات تشخیص باکتری و قارچ را در بخش سلامت به عهده دارد. هدف شبکه بین‌الملی حاوی پزشکان، سهام‌داران و سرمایه‌گذاران این شرکت، اطمینان از موفقیت محصولات اولم داینستیکس در بازار است.

اولم قصد دارد تا آرایه‌های جدید و سریعی برای شناسایی بیماری‌های عفونی در انسان تولید کند تا با استفاده از آن بتوان به پزشکان در تشخیص سریع بیماری کمک کنند. این شرکت معتقد است که نانومیله‌های طلا که توسط شرکت سونا تولید می‌شوند می‌توانند به ساخت حسگرهای سریع و حساس به‌منظور تشخیص بیماری‌های عفونی کمک کنند.

شرکت سونا نانوتک تولیدکننده نانومیله‌های طلا است، نانومیله‌هایی که می‌توان از آنها در نوارهای تست بیماری استفاده کرد که درصورت وجود عوامل بیماری‌زا به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. نانومیله‌های طلا حساسیت بالایی داشته و نسبت به معرف‌های رایج عملکرد بهتری نیز دارند.

دارن رولز، مدیرعامل شرکت سونا می‌گوید: « شرکت اولم نام تجاری مشهوری در بازار ادوات تشخیص طبی دارد. در بخش تشخیص بیماری‌های عفونی، ما می‌توانیم به اولم کمک کنیم تا کیت‌های تشخیص سریع و دقیق تولید کند و بتواند رهیافت بهتری به بازار عرضه کند. این همکاری مشترک دارای پتانسیل بالایی برای گسترش بازار برای سونا نانوتک است.»

جما جانسون از مدیران شرکت اولم می‌گوید: « ما در شرکت اولم علاقه‌مند هستیم تا با شرکاء مختلف همکاری کنیم تا بتوانیم محصولات بهتری به بازار عرضه نماییم. سونا نانوتک همکار بسیار خوبی است و از فناوری منحصر به فردی برخوردار بوده که می‌تواند تاثیر به سزایی در بازار داشته باشد. با فناوری این شرکت می‌توانیم کیت‌های تشخیصی سریع و ساده‌ای تولید کنیم.»

براساس گزارش‌های منتشر شده، بازار تشخیص بیماری‌های عفونی تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.